اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مجلس جلوی واردات اجناسی که مشابه داخلی دارد را بگیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه مسأله نظارت در مجلس شورای اسلامی بسیار کمرنگ است، گفت: راه درآمد برخی از افراد در واردات است که مجلس باید با نظارت دقیق جلوی واردات اجناس و کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود را بگیرد.

مجلس جلوی واردات اجناسی که مشابه داخلی دارد را بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار نمایندگان شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی با صراحت فرمودند که مجلس شورای اسلامی کنونی بهترین مجلس در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی است چراکه افرادی در آن حضور دارند که دل‌بسته به انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه هستند.

امام جمعه اصفهان افزود: تفاوت مسؤولان انقلابی و غیرانقلابی این است که حقیقتاً تابع ولایت و سخنان مقام معظم رهبری و امام راحل باشند یا خیر که نمایندگان این دوره از مجلس نه تنها در زبان بلکه در عمل از سخنان رهبر انقلاب پیروی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: امام راحل و رهبر انقلاب بر اساس قرآن سخن می‌گویند و همواره بر اساس دستورات قرآنی مسؤولان را راهنمایی کرده‌اند، در قرآن کریم می‌خوانیم « فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ: با سران کفر بجنگید چراکه به حرفشان پایبند نیستند» رهبر انقلاب همین موضوع را همواره گوشزد کرده‌اند.

وی ادامه داد: در آیه دیگری می‌خوانیم: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ: یهود و نصارا را دوست نگیرید چراکه هر کس با یهودیان و نصارات باشد، جزئی از آنان است»، در جای دیگر می‌فرماید دشمنان خود را دوست نگیرید.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: در روایتی آمده است که خداوند همه چیز را به بنده‌اش واگذار کرده به‌ جز ذلت؛ بنابراین کسی حق ندارد ذلیل باشد، کسی حق ندارد زیر بار حکومتی رود که ذلیل شود؛ از سوی دیگر جمهوری اسلامی عزت برای همه ما رقم زد و امروز با همه سختی، عزت داریم و زیر سیطره کشورهای غربی و آمریکا نیستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه مجلس باید به گونه‌ای اقدام کند که مشکلات اقتصادی برطرف شود، گفت: نمایندگان باید به خوبی از همه طرح و لوایح آگاه باشند و آن را مطالعه کنند، سپس در کمیسیون‌های مربوطه طرح‌ها و لوایح را بررسی کنند تا بتوانند تصمیمات درستی بگیرند، مبادا به گونه‌ای اقدام شود که طرح‌ها و لوایح جدید مانع از به ثمر نشستن طرح‌ها و لوایح خوب مجلس قبل شود؛ برخی از قوانین و طرح‌ها علاوه بر اینکه راه گشا نبوده، گره در کار انداخته است.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه مسأله نظارت در مجلس شورای اسلامی بسیار کمرنگ است، عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند اجناسی که در مملکت تولید می‌شود نباید وارد شود، راه درآمد برخی گروه‌ها و افراد از واردات است که لازم است مجلس در این بخش نظارت جدی داشته باشد و مانع از واردات چنین کالاهایی شود.

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه بیشترین آمار خروج سرمایه در بانک‌های خصوصی است، اظهار داشت: قوانین مربوط به عملیات بانکی بدون ربا در کمیسیون اقتصادی پیگیری می‌شود و امیدوار هستیم جلوی تخلفات بانک‌های خصوصی گرفته شود، همچنین طرح‌های مختلفی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور در حال طراحی است.

امیرحسین بانکی‌پور فرد، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلساتی برای ایجاد انسجام نمایندگان اصفهان قبل از شروع به کار مجلس برگزار شده و دبیرخانه مشترکی ایجاد شده است، همچنین دبیرخانه گروه‌های جهادی برای برطرف کردن مشکلات مردم راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این مدت از آغاز به کار مجلس جدید، حضور نمایندگان اصفهان، حضور بی حاشیه و مؤثر بوده است و تلاش شده با حضور در میان مردم، ارتباط میان نمایندگان و مردم تقویت شود.

بانکی‌پور با بیان اینکه موضوع جمعیت و خانواده در کمیسیون فرهنگی در حال پیگیری است، تصریح کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان قرار است حیاط مدارس برای برپایی عزای امام حسین(علیه‌السلام) در ماه محرم در اختیار هیئت‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول