اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

عبور بار عظیم ترانزیتی هند از کریدور ریلی ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مسیر ریلی هند به روسیه توافقات خوبی داشته‌ایم و بار عظیم ترانزیتی ریلی بین روسیه و هند از کریدور ایران در آینده نزدیک عبور خواهد کرد.

عبور بار عظیم ترانزیتی هند از کریدور ریلی ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعد از ظهر امروز اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ساختمان مرکزی راه‌آهن حضور یافتند و جلساتی با مدیرعامل راه‌آهن و معاونان وی در این باره در حال برگزاری است. در این مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حمل و نقل ریلی توفیقات خوبی به دست آورده‌ایم و در بخش بین المللی نیز به دستاوردهای مطلوبی رسیده‌ایم.

سعید رسولی افزود: در مسیر هند به روسیه توفیقات خوبی داشتیم و بار عظیم ترانزیتی بین روسیه و هند از کریدور ایران عبور خواهد کرد.

وی با بیان این که از سرمایه امروز راه‌آهن حداکثر استفاده را داشته‌ایم،‌ گفت:‌ در مورد ارتقاء سهم حمل و نقل ریلی برنامه داریم و به مجلس در این باره گزارش می‌دهیم.

مدیر عامل راه‌آهن ادامه داد: از مجموع بارهای جابجا شده در سال گذشته که 513 میلیون تن بار است، 208 میلیون تن در مسیرهایی بوده است که مبدأ و مقصد ریلی داشته است.

رسولی افزود: در این رقم 28 میلیون تن بارهای خرد است که ریل پسند نیستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از 180 میلیون تن بار ریل پسند کشور 47 میلیون توسط حمل و نقل ریلی جابجا شده است که 33 درصد این رقم را تشکیل می‌دهد و بقیه از طریق جاده انجام شده است در حالی که تأکید قانون گذار رسیدن سهم ریل به جابجایی 33 درصد کل بار کشور است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به سهم حمل و نقل ریلی به حمل بار کشور باید اتفاقاتی رخ دهد. سرمایه گذار ریلی نظیر سرمایه گذار مناطق محروم مورد توجه باشد و مالیات بر ارزش افزوده صفر باشد.

رسولی اضافه کرد: فهرستی از مشکلات راه‌آهن را تهیه و در جای جای ساختمان راه‌آهن نصب کردیم. ما باید در مسیر مشخصی به سمت جلو حرکت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امسال در اولین جلسه شورای مدیران اعلام کردیم مقیاس زمانبندی ساعات کاری ما ساعت، روز و هفته باشد.

وی ادامه داد: سازماندهی 651 دستگاه واگن مسافربری که در ایستگاه‌های اطراف تهران متوقف بوده‌اند، امسال به خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول