اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آخوندی تخلف کرده و باید محاکمه شود/ به مسکن مردم نگاه سیاسی شده

نماینده مجلس گفت: آقای آخوندی در پیگیری اهداف چشم‌انداز، اهداف برنامه پنج‌ساله ششم و هدف‌گذاری سالانه دچار تخلف شده و به مسؤولیت خود درست نپرداخته و مردم را امروز در حوزه مسکن گرفتار کرده است.

آخوندی تخلف کرده و باید محاکمه شود/ به مسکن مردم نگاه سیاسی شده

احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی فارس، درباره شکایت برخی نمایندگان مجلس از آخوندی، اظهار داشت: یکی از مسئولیت‌های مهم مجلس شورای اسلامی این است که پیگیری کند حرکت مسئولان چقدر مبتنی بر تحقق اسناد بالادستی، برنامه‌ها و افق پیش روی کشور است.

وی افزود:‌اگر مسئولی در دوره مسئولیت خود به هر دلیلی از انجام مسئولیت خود سر باز زند کوتاهی کند و یا در پیگیری اهداف سند چشم انداز برنامه پنج ساله ششم یا برنامه هدف گذاری سالانه کوتاهی کند و سبب ایجاد مشکل برای کشور شود این مسئول باید نسبت به نحوه مدیریت خود به نمایندگان پاسخ دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: برخی وزرا و مسئولان متاسفانه در دوره‌های مسئولیت خود با نگاه‌های سیاسی از پرداختن به مسئولیت‌های اصلی در توسعه و آبادانی کشور  و عمل به سند چشم انداز و برنامه‌های بالادستی نظام کوتاهی کردند و این کوتاهی سبب ایجاد مشکلات عدیده برای کشور شده است.

راستینه با بیان اینکه امروز در بخش مسکن دچار یک نیاز ضروری مردم و کم کاری شدید در ساخت مسکن در هدف گذاری سالیانه هستیم، گفت: در دوره آقای آخوندی به دلیل عدم انجام وظیفه صحیح دچار یک رکود بزرگ در ساخت و ساز و عرضه مسکن شده‌ایم. 

وی گفت: یکی از دلایل اصلی تورم سنگین امروز مسکن در عدم عرضه به هنگام و به نیاز جامعه بوده است به گونه‌ای که امروز با تقاضای گسترده روبرو هستیم در حالی که ما باید سالانه یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی مورد نیاز جامعه را آماده و به بازار عرضه می‌کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود:‌امروز به دلیل سیاست گذاری غلط آقای آخوندی در دوره تصدی مسئولیتش با افزایش قیمت مسکن روبرو هستیم. آقای آخوندی در پیگیری اهداف چشم انداز، اهداف برنامه پنجساله ششم و هدف گذاری سالانه دچار تخلف شده و به مسئولیت خود درست نپرداخته و مردم را امروز در حوزه مسکن گرفتار کرده است. 

راستینه گفت: نمایندگان در کمیسیون اصل نود به این موضوع توجه دارند اگر مسئولی در دوره مسئولیت خود دچار کوتاهی یا انحراف از مسئولیت خود شده و به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است این وظیفه نمایندگان است که آن وضعیت را بررسی و به ملت گزارش دهند. 

وی افزود: امروز یک برنامه جدی در حوزه شکایت از آقای آخوندی و زنگنه در مجلس در حال پیگیری است و ما معتقدیم هر کسی در هر مسئولیتی که قرار می‌گیرد باید بداند روزی در برابر قانون باید پاسخگو باشد واگر کوتاهی و تخلفی انجام دهد باید به صورت ویژه آن مسئول را مورد محاکمه بازخواست قرار دهد.

مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «رویای آجری دلیلی دیگر بر محاکمه آخوندی است» خواهان بررسی این موضوع شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول