اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

استقرار اقامتگاه‌های بوم‌گردی در فارس؛ کمک به مهاجرت معکوس

تولید محصولات صنایع‌دستی ،کشاورزی ،دامداری و ایجاد ظرفیت‌هایی در زمینه طبیعت‌گردی در کنار اقامتگاه‌های بوم‌گردی، می‌تواند عرصه‌ای برای ایجاد کسب‌وکار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر باشد.

استقرار اقامتگاه‌های بوم‌گردی در فارس؛ کمک به مهاجرت معکوس

سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس؛ مرودشت| امروزه صنعت توریسم و گردشگری یکی از مشاغل پویا و فعال در جهان مطرح است که می‌تواند نقش بسیار تأثیر گزاری در اشتغال و کارآفرینی داشته باشد .

تأسیس اقامتگاه‌های بوم‌گردی از جمله اقداماتی هست که با هدف توسعه پایدار، احیا ارزش‌های بومی و محلی، حفظ محیط‌ زیست و کمک به اقتصاد جامعه محلی ایجاد شده است.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی با ساختار بومی منطقه با رنگ و بوی سنتی محلی جذاب برای بازدید و اقامت گردشگران  در مقابل قیمت‌های گزاف اجاره  هتل‌ها در شهرها، مقرون به صرفه به شمار می‌آید.

میهمان‌نوازی ایرانی‌ها از دیرباز زبانزد خاص و عام به‌ ویژه گردشگران خارجی بوده است که در این‌ بین تجربه زندگی ایرانی با اقلیم‌های جغرافیایی مختلف همچنین با تکیه‌ بر حس مهرورزی، همواره توانسته آداب‌ و رسوم قدیمی این دیار کهن که سراسر عشق و مهربانی در صندوقچه خود دارد را به‌ عنوان یکی از جاذبه‌های مهم به مردم دنیا عرضه کند و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند.

تولید و ارائه محصولات صنایع‌دستی ،کشاورزی ،دامداری و باغداری همچنین ایجاد ظرفیت‌هایی از جمله طبیعت‌گردی ،کوهنوردی ،بیابان‌گردی و جنگل‌نوردی در کنار این اقامتگاه‌ها، می‌تواند عرصه‌ای برای ایجاد کسب‌وکار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر باشد.

راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در هفته دولت

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری شهرستان مرودشت در گفتگو با خبرگزاری فارس در مرودشت به نقش صنعت توریسم و گردشگری در ایجاد اشتغال و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: در شهرستان مرودشت شش اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای دشتک، کندازی، شهرک ولیعصر، فاروق و حسین آباد نقش رستم احداث‌ شده و هر روز میزبان گردشگران و مهمانان زیادی از برخی کشورها و نقاط مختلف ایران است.

مردانی افزود : در کنار اقامتگاه‌های موجود ، سه مجتمع گردشگری و شش دفتر خدمات مسافرتی در سطح شهرستان موجود هست که با ظرفیت بالا میزبان خوبی برای مراجعه‌کنندگان می‌باشد.

وی تصریح کرد: از جمله سیاست‌های حوزه کاری ما علاوه بر حفظ و حراست آثار تاریخی شهرستان، ایجاد مشاغل سنتی و توسعه آنها از جمله گلیم‌بافی،گبه‌بافی، نمدمالی، جاجیم‌بافی و گیوه‌دوزی هست که در راستای منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید، توسعه این مشاغل در دستور کار ما بوده و ادامه خواهد داشت.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان مرودشت همچنین از راه‌اندازی چند اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای سیوند، شهرک ولیعصر در هفته دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد عملیات عمرانی و تجهیز این اقامتگاه‌ها به اتمام رسیده و در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

دبیر کارگاه و گردشگری شهرستان مرودشت با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری این شهرستان و نقش آنها در خدمات‌رسانی به گردشگران ،گفت: هفت منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان از جمله بهشت گمشده، سلطان ولایت، تخت جمشید و تنگ خشک وجود دارد که این جاذبه‌ها، هر بازدیدکننده را به وجد و سرور می‌آورد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول