اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش باران تا 2 روز آینده در نوار شمالی/متلاطم شدن خزر و ممنوعیت تردد قایق‌های سبک

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش ارتفاع موج بین یک تا دو متر از اواسط وقت دوشنبه 27 مرداد در دریای خزر و متلاطم شدن دریا، گفت: در این راستا پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق‌های کوچک و شناور های سبک محتمل است.

بارش باران تا 2 روز آینده در نوار شمالی/متلاطم شدن خزر و ممنوعیت تردد قایق‌های سبک

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در دو روز آینده در برخی مناطق استان‌های خراسان شمالی و اردبیل همچنین در استان‌های ساحلی خزر و شمال استان آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در این مدت در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد داریم.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از امروز تا سه شنبه ۲۸ مرداد دمای هوا در نوار شمالی کشور به ویژه اردبیل و استان‌های ساحلی خزر کاهش محسوسی دارد و دریای خزر تا دوشنبه مواج است.

وی با اشاره به افزایش ارتفاع موج بین یک تا دو متر از اواسط وقت دوشنبه 27 مرداد در دریای خزر و متلاطم و مواج شدن دریا، گفت: در این راستا پاره شدن تورهای صیادی و غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق‌های کوچک و شناورهای سبک محتمل است که توصیه می شود، ممانعت از شنا کردن در دستور کار باشد و از هرگونه تردد قایق های سبک و تفریحی ممانعت به عمل آید.

گودرزی ادامه داد: روز سه شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی پراکنده داریم.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه ۲۹ مرداد در اغلب مناطق کشور جوی آرام به همراه افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود و این شرایط روز پنجشنبه هم  حاکم است البته روز پنجشنبه در ارتفاعات مازندران، گلستان و سمنان بارش پراکنده خواهیم داشت.

گودرزی بیان کرد: در پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل و وزش باد و گرد و خاک خواهیم داشت.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در سه روز آینده شرق دریای عمان و امروز و فردا مرکز و شرق خلیج فارس مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ درجه ۲۰ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز آسمان تهران صاف، جهت باد در پایتخت غربی و سرعت باد 11 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 22 درصد است.

وی اظهار کرد فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول