اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اهدای 200 پلاسمای خون طی یک ماه در مازندران/ پویش نذر خون راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: از 14 تیر ماه تا 14 مرداد ماه امسال 200 واحد پلاسما دریافت کردیک که از این لحاظ مازندران رتبه نخست را در کشور کسب کرد.

اهدای 200 پلاسمای خون طی یک ماه در مازندران/ پویش نذر خون راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ذوالفقار تقوی عصر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران، از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه قلم به دستانی که با هزاران مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند تقدیر کرد  و اظهار کرد: باورمان این است خبرنگاران تلاشی بی‌بدیل در جامعه دارند که قابل تقدیر است.

وی افزود: از انتصابم در استان 50 روز می‌گذرد که طی این مدت شاهد تلاش‌های اصحاب رسانه با انتقال خون استان بودم و اعتقاد دارم اگر در زمینه خون و فرآورده‌های خونی در این استان قدمی برمی‌داریم تا دردی از آلام جامعه کمتر شود مدیون قلم خبرنگاران است؛ در غیر این صورت به هدف‌مان نخواهیم رسید.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه در این مدت کوتاه ایثار و رشادت‌های بسیاری از اصحاب رسانه مازندران مشاهده کردم، اضافه کرد: در طول یک ماه یعنی از 14 تیر ماه تا 14 مرداد ماه امسال 200 واحد پلاسما دریافت کردیم که از این لحاظ مازندران رتبه نخست را در کشور کسب کرد.

این مسؤول با بیان اینکه باتوجه به مشکلات پیش رو اهداف کوتاه مدت و بلندمدت تعریف کردیم، تصریح کرد: متوسط شاخص اهدای خون در کشور ۲۷ در هزار بوده که این آمار در مازندران ۳۹.۳۳ درصد است که باعث افتخار است و مازندران رتبه دوم را در کشور دارا است و با ادامه تلاش‌ها می‌تواند به رتبه نخست در کشور برسد.

وی در ارتباط با حضور بانوان در پایگاه‌های انتقال خون مازندران، اظهار کرد: در این زمینه در استان مازندران کمتر کار شد که امیدواریم این فرهنگ را نهادینه کنیم؛ به این دلیل که خون بانوان از سلامت کاملی برخوردار بود و اگر  یک سری عقایدی ازجمله اینکه خانم‌ها کم خون هستند از بین رود می‌توانیم در این زمینه هم از رشد خوبی برخوردار باشیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران به فعالیت سه پایگاه سیار در استان اشاره کرد و افزود: اگر از قبل هماهنگی‌های لازم در زمینه حضور پایگاه‌ها در مناطق مختلف استان صورت گیرد هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

این مسؤول با اعلام اینکه دست یاری به‌سوی رسانه‌ها می‌بریم، بیان کرد: توصیه ما این است اهدای خون باید مستمر و دائمی باشد و اگر مشکلی در زمینه انتقال خون شاهد باشیم  ۴۷ درصد مراکز درمانی استان با مشکل مواجه خواهند شد.

تقوی به نذر خون در دو ماه آینده باعنوان پویش نذر خون اشاره کرد و یادآور شد: توصیه ما به مردم این است در این دو ماه پویش نذر خون داشته باشند برنامه‌ریزی‌های لازم در 11 پایگاه انتقال خون سطح استان صورت گرفته و در 10 شب نخست ماه محرم پایگاه‌ها تا پاسی از شب فعال هستند و مردم می‌توانند در پایگاه‌ها حضور بهم برسانند.

وی در پایان گفت: درحال حاضر به تمام گروه‌های خونی نیازمند هستیم و این موضوع جدی است؛ چراکه نیاز ۴۷ مراکز درمانی خیلی جدی است و امیدواریم طی این ماه در قالب پویش نذر خون بتوانیم کاهش ذخایری که با شیوع ویروس کرونا داشتیم را جبران کنیم.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول