اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

موافق برگزاری عزاداری حسینی با حداکثر ظرفیت هیأت‌ها هستیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: موافقیم تمامی هیأت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم عزای حسینی پای کار بیایند، چرا که تعدد هیأت‌های فعال از تجمع جمعیت جلوگیری خواهد کرد و عزاداران در میان هیئات تقسیم خواهند شد.

موافق برگزاری عزاداری حسینی با حداکثر ظرفیت هیأت‌ها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، عصر امروز در برگزاری اولین همایش خطبای شاخص استان البرز که در سالن جلسات اداره کل اقتصاد و دارایی استان برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری مجلس عزاداری امام حسین (ع) گفت: طبق دستورات ستاد ملی کرونا مراسم عزای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز در ادامه با اشاره به راه اندازی تشکل خطبای استان البرز افزود: با توجه به ظرفیت بالای خطبای استان البرز تصمیم به راه اندازی تشکل ویژه خطبای استان جهت ساماندهی و ارائه راهکار در زمینه‌ها و مسائل مختلف را گرفتیم.

وی ادامه داد: هدف ما سازماندهی خطبای استان البرز است تا بتوانیم در تولید محتوا، ارائه مطالب آموزشی، فعالیت در فضای رسانه ای و مصادیق دیگر موفق عمل کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به تدوین اساسنامه ای جهت تعیین وظایف تشکل یاد شده، اظهار کرد: تشکل به صورت نگاه صنفی مدیریت می‌شود، در حالیکه این نوع نگاه، نگاه درستی نیست.

حجت الاسلام ولایی برحق در ادامه به برگزاری اولین نشست تخصصی خطبای بانوان اشاره کرد و یادآور شد: براساس نشست‌های تخصصی که قبلا با خطبای خانم برگزار شد تعداد 24کارگروه ذیل این کمیته تخصصی تشکیل شدند که در این میان تولیدات مناسبی برای ایام محرم آماده خواهد شد.

به گفته وی مهمترین هدف و ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی تسهیل شدن امور مردمی است، این مجموعه سعی دارد در زمینه‌های مختلف دینی، فرهنگی به مردم ارائه خدمات داشته باشند.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع کرونا ویروس در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: این ویروس منحوش منجر شده است تا بسیاری از اقدامات با محدودیت مواجه شود، در این میان اقدامات گروه‌های جهادی و مساجد برای کمک به قشر محروم، پزشکان و بیماران کرونایی بسیار پررنگ و چشم گیر بوده است.

ولایی برحق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه محرم حسینی را باید با تغییرات کرونایی برگزار کنیم، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های متفاوتی که در استان وجود دارد، انتظار می‌رود تولیدات خوبی برای برگزاری ماه عزای امام حسین (ع) داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از هیأت‌های مذهبی هنوز قصد ورود به مراسم ماه محرم را پیدا نکردند، گفت: سیاست کلی نظام بر برگزاری مراسمات محرم با رعایت مسائل بهداشتی است و باید مردم، هیات و مساجد جهت برگزاری مجالس اهتمام بورزند چرا که با افزایش تعداد هیأت‌های مذهبی از تجمع جمعیت جلوگیری خواهد شد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: مداحین و واعظین باید به صاحبان هیأت و تکیه توصیه کنند تا آئین عزاداری حسینی را در فضای باز برگزار کنند تا از حواشی و مشکلات به دور باشند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول