اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ضدعفونی کردن معابر حتی در شب عید/ حضور برادرانه شیعه و سنی برای خدمت به مردم

مداح اهل بیت(ع) با اشاره به خاطراتش از جریان کمک به مردم در اوج بیماری کرونا، گفت: خانمی از ما در حین ضدعفونی محله تشکر کرد که می‌گفت تا قبل از این از ریشوها بدش می‌آمد.

ضدعفونی کردن معابر حتی در شب عید/ حضور برادرانه شیعه و سنی برای خدمت به مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، کرونا هر قدر هم بزرگ و پُرادعا باشد و یا هر قدر ریز و میکروسکوپی، بی‌تردید تنها خود را در برابر یک حریف زانو زده و پشت بر تشک مبارزه می‌بیند که آن حریف جز همدلی و هم‌نوایی مردم شریف این سرزمین نیست.

کرونا تا به امروز دو بار بال و پر گرفته و خود را در اوج دیده، در موج نخست با همت همین مردم و مهربانی آنها به ویژه پس از دعوت مقام معظم رهبری برای حضور همگان در صحنه مقابله به سرعت بساط خود را از این بستر جمع کرد و البته با کمی غفلت ما دوباره سر و کله‌اش پیدا شده و این بار نیز همان همدلی‌ها، مهربانی‌ها، کمک‌های مومنانه و بی‌منت و ایستادگی در بستر عشق به هم‌نوع است که می‌تواند شکست و چیرگی بر کرونا را جشن بگیرد.

در این ماه‌ها در کنار تلاش و مجاهدت خستگی‌ناپذیر مدافعان سلامت و کادر درمانی بدون شک حضور مردم شریف و مومن ایران اسلامی از همه سلایق و علایق در مسیر کمک به یکدیگر از ضدعفونی معابر گرفته تا توزیع بسته‌های معیشتی، اطعام نیازمندان، برنامه‌های محله‌محور فرهنگی، شادمانه‌های مجازی و ... همه و همه جلوه‌گر عمق و محبتی بود که تا ابد صحنه‌های بسیار متفاوت و بی‌نظیری را در حافظه تاریخی این سرزمین ثبت و درج خواهد کرد.

از این رو با کربلایی «رضا اصالتی» مداح هیئت شهیدای گمنام «مسجد فاطمه الزهرا (س)» که یکی از قدیمی‌ترین مساجد و البته پایگاه‌های تربیت نیروهای انقلابی و بسیجی در گنبدکاووس و خانه دلدادگی بسیاری از شهدای این شهرستان است گفت و گویی پیرامون خاطراتش در جریان تلاش‌ها و مجاهدت‌های صورت گرفته اهالی این مسجد در جریان مقابله با بیماری کرونا و رزمایش بزرگ «کمک مومنانه» که در ادامه مشاهده می‌کنید:

* شب عید هم مشغول ضدعفونی معابر بودیم/ جوانان محل گروه گروه به ما اضافه می‌شدند

مداح گنبدی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه پس از شیوع بیماری کرونا در کشور در همان اسفندماه به همراه مدیران و عزاداران هیئتی مسجد فاطمه‌الزهرا (س) گنبدکاووس احساس کردیم باید در این عرصه هم حضور داشته باشیم، اظهار کرد: اعتقاد ما این است که یک هیئتی باید در همه صحنه‌های نیازمندی کشورش در صحنه باشد و هر جا مردم نیاز به کمک داشته باشند وسط میدان حاضر شود.

رضا اصالتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از همگان خواستند تا توان خود را برای کمک به مردم به میدان بیاورند، افزود: ما وقتی خود را حسینی و مرام خود را هیئتی می‌دانیم باید به هنگامه نیاز مردم در کنارشان باشیم و با تاسی از شهدا و ایثارگران جان خود را نیز کف دست بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه حتی در شب‌های عید نوروز نیز به همراه دوستان هیئتی‌ام مشغول ضدعفونی خیابان‌ها و معابر شهری به صورت محله به محله بودیم، خاطرنشان کرد: در جریان ضدعفونی مناطق که در اوج شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز شکل می‌گرفت اتفاقات بسیار جالبی برای ما رخ داده و می‌دهد.

این مداح گنبدی تشکر کردن حجم کثیری از مردم و ملحق شدن بسیاری از جوانان با سلایق و عقاید مختلف به جمع هیئتی‌ها برای ضدعفونی را یکی از این اتفاقات دانست و گفت: تعداد بسیاری از جوانان وقتی ما را در محلات می‌دیدند آدرس مسجد را گرفته و از فردا به جمع ما اضافه می‌شدند.

* حضور برادرانه شیعه و سنی برای خدمت به مردم/ مردم با همه سلایق کنار ما بودند

اصالتی با شاره به اینکه در یکی از شب‌های ضدعفونی کردن معابر وقتی مشغول ضدعفونی درب و مقابل درب یکی از منازل در خیابان نزدیک مسجد بودیم اتفاق جالبی رخ داد، تصریح کرد: ناگهان درب حیاط باز شد و یک خانم به ما سلام کرد و ما جوابش را دادیم که بلافاصله و بدون معطلی گفت «من از شما ریشوها بدم می‌آمد ولی چند شب است که می‌بینم در این شرایط خطرناک به خاطر ما جانتان را به خطر انداخته‌اید وظیفه دانستم از شما تشکر کنم».

وی با بیان اینکه فطرت پاک انسان‌ها فارغ از سلایق و اعتقادات ظاهری‌شان مهربانی و عشق به همنوع و هموطن را تحسین می‌کنند، ادامه داد: تعداد بسیاری از مردم به اعضای هیئت ما در حین ضدعفونی بطری‌های الکل، وایتکس و ضدعفونی‌کننده اهدا می‌کردند تا در مسیر خدمت از آن استفاده کنیم.

عضو هیئت امنای هیئت شهدای گمنام گنبدکاووس توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و همچنین دوخت و توزیع ماسک را از دیگر اقدامات این هیئت عنوان کرد و گفت: نکته مهمی که در مسیر خدمت ما به مردم در «کمک مومنانه» و ضدعفونی معابر وجود داشت حضور برادران اهل تسنن در کنار ما در تمامی فعالیت‌ها بود که نشان داد بار دیگر شیعه و سنی برای اعتلای کشور و انقلاب و کمک به مردم در کنار هم مجاهدت خواهند کرد.

انتهای پیام/83014/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول