اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اجرای طرح شناسایی استعدادهای برتر ورزش‌های قدرتی در قم

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم از اجرای اجرای طرح شناسایی استعدادهای برتر ورزش‌های قدرتی برای حرکت تک لیفت در قم خبر داد.

اجرای طرح شناسایی استعدادهای برتر ورزش‌های قدرتی در قم

سعید آمده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: در این طرح رکوردگیری حرکت لیفت برای ورزشکاران طبق قوانین فدراسیون با ثبت سه حرکت انجام خواهد شد، با این تفاوت که رتبه‌بندی ورزشکاران بدون در نظر گرفتن دسته وزنی و به تفکیک رده‌های سنی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط سنی ورزشکاران این رشته، افزود: متولدین سال‌های 1381 تا 1385 در رده سنی نوجوانان، 1376 تا 1380 در رده جوانان و متولدین قبل از سال 1359 در رده بزرگسالان و پیشکسوتان فعالیت می‌کنند و رتبه ورزشکاران طبق امتیاز کسب شده آنها از جدول بر اساس وزن بدن و وزنه لیفت شده محاسبه می‌شود.

تست‌گیری رایگان از ورزشکاران تمام باشگاه‌ها

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم افزود: به تمام شرکت کنندگان در این طرح گواهی ثبت رنکینگ داده خواهد شد و به یک سوم نفرات برتر هر رده سنی مدال طلا تعلق می‌گیرد، ضمن اینکه بر اساس مصوبه شورای راهبردی هیات، با توجه به ضررهای ایجاد شده برای خانواده ورزش در شرایط شیوع ویروس کرونا، به منظور حمایت از باشگاه‌ها و ورزشکاران آنها، شرکت در این طرح برای ورزشکاران معرفی شده از تمام باشگاه‌های قم کاملا رایگان است.

وی عنوان کرد: ورزشکاران برای شرکت در این طرح ابتدا باید با عضویت در کانال‌های اطلاع‌رسانی هیات در فضای مجازی اعم به نشانی qombbfir به منظور کسب اطلاع از زمانبندی‌ها و قوانین انجام این طرح اقدام کرده و اطلاعات مورد نیاز نظیر نام و نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد، وزن تقریبی بدن، نام باشگاه و وزنه اول انتخابی به کیلوگرم را از طریق تلفن همراه شخصی خود به خط ارتباطی امیر سلیمانی دبیر هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام پیامک کنند.

آمده: هر ورزشکار باید برای کسب بهترین رکورد تلاش کند

آمده با بیان اینکه امروز آخرین مهلت ارسال اطلاعات است، تصریح کرد: افرادی که در زمان مقرر اطلاعات خود را ارسال نکنند به هیچ عنوان در جدول زمان‌بندی قرار نخواهند گرفت و رکوردگیری نمی‌شوند، ضمن اینکه ارائه کارت ملی، بیمه ورزشی و معرفی‌نامه از باشگاه در زمان مراجعه به سالن برای شرکت کنندگان الزامی است.

وی با بیان اینکه ورزشکارانی که وزنه اول انتخابی آنها پایین‌تر از حد باشد از طرح رکوردگیری حذف خواهند شد، در ادامه به مزایای اجرای این شیوه اشاره و ابراز کرد: در این شیوه دیگر نیازی به حضور مربی برای ثبت وزنه جهت رقابت ورزشکار با دیگر ورزشکاران نیست و هر ورزشکار باید برای کسب بهترین رکورد خود تلاش کند.

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم ادامه داد: این اتفاق باعث می‌شود بتوانیم در بازه‌های زمانی مشخص و با تعداد نفرات متقاضی برنامه‌ریزی کنیم و با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از ورزشکاران این رشته کار رکوردگیری را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مقررات این طرح، در هر ساعت از پنج ورزشکار رکورد گیری می‌شود و با خارج شدن آنها از سالن، پنج نفر بعدی وارد سالن می‌شوند، بنابراین ورزشکاران طبق زمان بندی که به آنها اعلام خواهد شد برای رکوردگیری به سالن مراجعه خواهند کرد.

کاهش رفت و‌ آمدها و اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی

آمده افزود: دیگر نیازی به کاهش یا افزایش وزن بدن برای رسیدن به سر وزن در هر دسته وزنی نیست، همچنین در این شیوه دسته وزنی اهمیتی ندارد و ورزشکاران طبق وزن بدن و بهترین وزنه‌ای که لیفت می‌کنند از جدول ویلکس امتیاز کسب کرده و در رده سنی خود رتبه‌بندی می‌شوند.

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم اضافه کرد: از دیگر مزایای اجرای این شیوه این است که تعداد نفرات کادر اجرایی مسابقات به شدت کاهش می‌یابد و از ورود افراد متفرقه نیز جلوگیری خواهد شد، به همین منظور طبق قوانین این طرح رکوردگیری توسط یک داور، یک ژوری و یک منشی برای ثبت رکوردها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح برای حفظ انگیزه ورزشکاران، تمام برنامه‌ به شکل آنلاین از صفحه اینستاگرام هیات به نشانی qombbfir@ پخش خواهد شد تا مربیان نیز بتوانند عملکرد ورزشکاران خود را بررسی کرده و حتی در صورت اعتراض به رای داور طبق قوانین اقدام کنند.

آمده در پایان اظهار کرد: پیش‌تر از تمام پیشکسوتان، داوران، قهرمانان و مربیان زحمتکش استان قم عذرخواهی می‌کنم که در شرایط کنونی و برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نمی‌توانیم پذیرای این عزیزان در این طرح باشیم، از همه عزیزان درخواست داریم تا انجام این طرح را از صفحه اختصاصی هیأت در فضای مجازی مشاهده کنند.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول