اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

خاموشی: هیأت‌ها به امامزادگان بیایند/ مداحی: جای خالی حمایت از هیأت‌ها در محرم امسال

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: صحن‌های امامزادگان این شرایط را می‌توانند فراهم کنند که هیأت‌های بزرگ، مجالس خود را در این اماکن برگزار کنند.

خاموشی: هیأت‌ها به امامزادگان بیایند/ مداحی: جای خالی حمایت از هیأت‌ها در محرم امسال

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست هماهنگی ویژه محرم که با حضور مداحان و ستایشگران اهل‌ بیت (ع) ظهر روز یکشنبه ۲۶ مرداد در ساختمان مهر این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان اوقاف چه در ایام کرونا و چه در ایام دیگر، هیأت‌های مذهبی را تشویق و ترغیب می‌کند تا مجالس خود را در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار کنند.

وی با بیان اینکه هویت دینی و ملی ما با امامزادگان و بقاع متبرکه گره خورده است، افزود: امامزادگان به نوعی محل هیئات مذهبی هستند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه تاریخ نشان می‌دهد، ایرانیان محبت زیادی نسبت به اهل‌بیت دارند، گفت: انقلاب اسلامی نیز با محبت امام حسین (ع) عجین شده است.

 خاموشی تصریح کرد: مکتب ایثار و شهادت و ایستادگی در برابر ظلم، محوری‌ترین پیام انقلاب اسلامی بوده است که این ایستادگی از مکتب امام حسین (ع) نشات گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ساختار حکومت اسلامی براساس نظریه ولایت فقیه شکل گرفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که در ایام محرم ستاد مقابله با کرونا هرچه گفتند، فصل‌الخطاب است، بنابراین تقاضا دارم وجهه حسینی جامعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد. 

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه چیزی به‌عنوان هیأت سکولار وجود ندارد، تاکید کرد: امسال باید به یک فرهیختگی و بالندگی نظام‌مند در عزاداری برسیم.

 خاموشی خاطرنشان کرد: صحن‌های امامزادگان این شرایط را می‌توانند فراهم کنند که هیأت‌های بزرگ، مجالس خود را در این اماکن برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمانده جبهه دفاع فرهنگی هستند، یادآور شد: مداحان اهل بیت (ع) باید در این مسیر قدم بردارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به مداحان اهل بیت (ع) گفت: قدرت کلام و ضریب نفوذتان را برای اسلام و انقلاب در این مقطع زمانی خرج کنید.

خاموشی خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی باید وجه ولایت پذیری را نشان دهند و با دفاع جانانه از فرمایشات مقام معظم رهبری، باعث تقویت انقلاب در این مسیر شوند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های این سازمان برای محرم ۹۹ را تشریح کرد.

تاکید سازگار بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محرم

پس از این سخنان مداحان به بیان پیشنهادهای خود در خصوص برگزاری مراسم‌ محرم ۹۹ پرداختند. ابتدا غلامرضا سازگار، پیرغلام و شاعر اهل بیت (ع) بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) تاکید کرد.

روضه‌های خانگی امسال تقویت شود
 
در ادامه این نشست، یدالله بهتاش، پیرغلام و مداح اهل بیت (ع) با تاکید بر تقویت روضه‌های خانگی اظهار کرد: باید از طریق رسانه‌های جمعی برای مردم تبیین شود که این روضه‌ها چه اثرات مثبتی برای مردم دارد.

وی با بیان اینکه راه ابراز علاقه به سیدالشهدا (ع) فقط راه انداختن دسته عزاداری نیست، گفت: یکی از فرصت‌های محرم امسال، تقویت روضه‌های خانگی است.

در ادامه، سیدعلی سادات رضوی، مداح پیشکسوت اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در برگزاری مراسم محرم برای ما حجت است، تصریح کرد: کرونا امتحانی برای ما بود که چگونه برای اهل بیت (ع) انجام وظیفه می‌کنیم.

امامزادگان متولی سیاه‌پوشان شهر شوند

مصطفی خورسندی، رئیس کانون مداحان کشور با بیان اینکه در سازمان اوقاف اقامه عزا مطرح است، بر فضاسازی محیطی مبتنی با ایام محرم تاکید کرد.

وی گفت: در منطقه‌هایی که امامزاده و بقاع متبرکه‌ای وجود دارد، آن امامزاده متولی نصب پرچم و سیاهی محرم در آن منطقه شود.

پس از صحبت‌های رئیس کانون مداحان کشور، مرتضی طاهری، از مداحان پیشکسوت اهل بیت (ع) با تاکید بر احیای روضه‌های خانگی در این ایام افزود: کم‌رنگ‌ شدن روضه‌های خانگی طی سال‌های اخیر، مضرات زیادی را به‌همراه داشته است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجالس عزاداری، تصریح کرد: سازمان اوقاف معمولا اماکنی را در اختیار دارد که با پروتکل‌های بهداشتی همخوانی دارد.

در ادامه، علی اکبر مداحی، مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام با بیان اینکه ستادی برای حمایت از هیأت‌ها در ایام کرونا تشکیل نشده است، گفت: برخی هیأت‌های مذهبی در این ایام موضع‌گیری منفی کرده‌اند که نگران‌کننده است.

در ادامه این نشست، مداحان دیگری همچون جواد حیدری، محمدحسین پویانفر، حسین هوشیار و ... نیز به ارائه پیشنهاد پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول