اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سلبریتی‌ها هم کرونا نمی‌گیرند!/ انتقادها به برگزاری جشن حافظ بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی

شنبه‌شب جشن حافظ برگزار شد و برگزیدگان خود را هم معرفی کرد اما با انتشار تصاویری از دورهمی بازیگران حاضر در جمع مشخص شد که ظاهرا پروتکل‌‌‌های بهداشتی در این میان رعایت نشده است.

سلبریتی‌ها هم کرونا نمی‌گیرند!/ انتقادها به برگزاری جشن حافظ بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه صبح نو در گزارشی به انتقادها به برگزاری جشن حافظ بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی پرداخته است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید.

 شنبه‌شب جشن حافظ برگزار شد و برگزیدگان خود را هم معرفی کرد اما با انتشار تصاویری از دورهمی و بازیگران حاضر در جمع مشخص شد که ظاهرا پروتکل‌‌‌های بهداشتی در این میان رعایت نشده است و غیر از دو بازیگر مثل مریلا زارعی و الناز شاکردوست، باقی افراد در تصاویر منتشرشده ماسک نزده و حتی فاصله اجتماعی تعیین‌شده را هم رعایت نکرده بودند. این مساله در حالی است که پروتکل اعلامی وزارت بهداشت درباره اجتماعات می‌‌گوید که جمع شدن بیشتر از 10 نفر در یک مکان، دارای خطر ناشی از انتقال ویروس کروناست و این مساله مهم در جشن حافظ رعایت نشده و خب این مساله در شبکه‌‌‌های اجتماعی مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است.

تسنیم هم در مطلبی در انتقاد از این جشن نوشت: در صفحات مجازی‌شان از فعالیت شبانه‌روزی پزشکان و پرستاران حمایت می‌کنند و مثلِ همیشه ژستِ مردم‌داری و مردم‌دوستی به خود می‌گیرند اما خودشان جلوی جشن‌ها و دورهمی‌هایشان را نمی‌گیرند. وقتی بحث لغوِ جشنواره فیلم فجر امسال در نشست خبری رییس سازمان سینمایی خیلی جدی مطرح می‌شود، اسکار و جشنواره‌های هنری جهانی عقب می‌افتد و بقیه تجمع‌ها در حوزه‌های مختلف متوقف می‌شود، جشن حافظ با همان روش‌های قبل بیستمین دوره خودش را برگزار می‌کند، اینجا کرونا هست، آنجا کرونا نیست!

وقتی محسن تنابنده جایزه بهترین بازیگر کمدی را می‌گیرد، یادِ «پایتخت» نیمه‌تمامی می‌افتم که به‌خاطر مشکلات کرونایی متوقف شده است اما انگار کرونا با جشن حافظ کاری ندارد یا شبنم مقدمی که چندی پیش گفته بود «حتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم فعلاً کار نمی‌کنم»، کدام پروتکل بهداشتی میان چهره شما و دوستان‌تان دیده می‌شد؟!

این رفتارها ما را یاد این نکته می‌اندازد که چقدر سلبریتی‌های ما با سلبریتی‌های خارجی متفاوتند؛ وقتی بازیگر هالیوود به‌جای القای ناامیدی در جامعه دست به کار می‌شود و خودش برای مبارزه با کرونا به مردمش کمک‌های مادی و معنوی می‌کند، اینجا فقط از سلبریتی‌هایمان اعتراض و نقد و ناامیدی می‌بینیم؛ وقتی از هر اتفاق و بحرانی به‌سود خودشان بهره می‌برند یا به‌قولی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند؛ مثلا به‌واسطه سازمانی خصوصی، دارویی را در بوق و کرنا می‌کنند که مایه دردسر کاربران می‌شود چرا که اصلاً آن دارو تقلبی بوده است.

در حالی که تا چند روز دیگر محرم شروع خواهد شد و بسیاری از هیات‌‌‌های بزرگ پرجمعیت به دلیل کنترل ویروس جلسات خود را ملغی کرده‌اند و هنوز درباره آن بحث و نظر در حال انجام است، این مدل تجمعات بدون رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌‌شود و خب احتمالا بسیاری از همین شرکت‌کنندگان در روزهای آینده نگران سلامتی مردم بابت برگزاری جلسات عزاداری سیدالشهدا، آن هم با رعایت کامل پروتکل‌ها خواهند شد. 

چند هفته قبل هم که موج دوم کرونا شروع شد  و مقامات بهداشتی توصیه فراوان به عدم سفر داشتند، نفیسه روشن عکسی از خودش در کیش منتشر کرد که با انتقادات فراوان مردم مواجه شد. یکی از کاربران زیر پست سفر این بازیگر نوشته بود: «نفیسه خانم چه کار اشتباهی که الان تو این روز‌های کرونایی رفتین مسافرت؛ شما باید الگوی ملت باشین»؛ اما این بازیگر زن به این انتقاد پاسخ تند و اهانت‌آمیزی داد و نوشت: «بیخود تو مغزتون اراجیف نبافین! من یکی از 300 مسافر یک ایرباس بودم؛ از ده‌ها ایرباس پرمسافر! امیدوارم امثال تو دست از سر هنرمند‌ها بردارین! هنرمند‌ها زندگی دارند! الگو نیستند! این مردم هزاران الگو دارند! پس لطفا در صفحه من سکوت رو رعایت کنید!»

با این حال برگزاری جشن حافظ بدون رعایت پروتکل‌ها و عدم‌فاصله‌گذاری اجتماعی و نیز ماسک‌نزدن بسیاری از هنرمندان در فضای مجازی این واکنش‌ها را در پی داشت.

علی صابونچی، فعال فرهنگی نوشت: ظاهرا #هنرمندان هم #کرونا نمیگیرن! واقعا جای سوال هست که تو این اوضاع چرا باید مراسمی مثل #جشن_حافظ برگزار بشود؟ مسوولان وزارت بهداشت و فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد ملی کرونا در این خصوص نظری ندارند یا میترسن که به جامعه هنری حرفی بزنن که خدای‌نکرده بهشون بربخوره!

حمید رضایی هم اینطور نوشت: دیشب به جز مریلا زارعی، هیچ‌کدام از منتخبان جشنواره حافظ #ماسک نزده بودند. حالا همین اساتید در آستانه #محرم مطالب روشنفکرانه در خصوص خطر ابتلا به #کرونا در هیات منتشر خواهند کرد.

داوود مدرسیان از اهالی رسانه هم با انتشار عکس‌‌‌های بدون ماسک هنرمندان نوشت: #جشن_حافظ اینجوری با حضور سلبریتی‌ها برگزار شد! هدایاتون مبارک باشه، ولی ماسک؟ فاصله؟ لاقل برای ترویج #من_ماسک_میزنم یه ماسکی می‌زدید!!

امیررضا سیرنگ هم نوشت: پیشنهاد من اینه که برا #محرم هم #جشن_حافظ بگیریم؛ اینجوری همه هم به به و چه چه میکنن، کسی هم پشت دسته نمیمونه!

مهدی قاسم‌زاده هم درباره واکنش‌‌‌های سیاسی به مراسم محرم نوشت: قطعا باید سبک زندگی کرونایی را آموخت اما کاش کسانی که بلدند صرفا به برگزاری مراسم مذهبی (آن هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) ایراد بگیرند، راجع به برگزاری #جشن_حافظ نیز یک موضع لااقل کوچک می‌‌گرفتند تا متهم نمی‌شدند به بی‌انصافی، نگاه سیاسی و خدایی‌ناکرده ضدیت با دین!

ابوالفضل عرفانی هم با کنایه اینطور گفت: این روزها مردم با ویروسی تماما هوشمند سر و کار دارند که نه به محل‌های برگزاری #کنکور وارد می‌شود و نه به #جشن_حافظ! ورود کروناویروس فقط به مراسم عزاداری سیدالشهدا آزاد است.

علی مرادخانی، فعال رسانه‌‌ای هم با اشاره به تعویق اسکار نوشت: #اسکار عقب افتاد ولی #جشن_حافظ عقب نیفتاد!

صدیقه راسخی، روزنامه‌نگار با اشاره به آنلاین برگزار شدن بسیاری از مراسم‌ها نوشت: اپل رویدادش رو آنلاین برگزار کرد؛ مراسم توپ طلا لغو شد؛ بسیاری از شرکت‌ها و کمپانی‌‌‌های بزرگ رویدادهاشون رو یا لغو ‌کردن یا آنلاین برگزار ‌کردن؛ بعد ما اینجا #جشن_حافظ برگزار می‌‌کنیم!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول