اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تمهیدات احزاب سیاسی تاجیکستان برای انتخابات ریاست جمهوری

انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان کمتر از2 ماه دیگر برگزار می شود و در این راستا احزاب سیاسی این کشور برای شرکت در این رویداد مهم آماده می‌شوند.

تمهیدات احزاب سیاسی  تاجیکستان برای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان با تصمیم مجالس نمایندگان و ملی این کشور مورخ 11اکتبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

طبق قانون تاجیکستان احزاب سیاسی، اتحادیه‌های کارگری و اتحادیه جوانان حق معرفی نامزد به کرسی ریاست جمهوری در این کشور را دارند.

تاکنون تنها حزب کشاورزی تاجیکستان در کنگره روز 15 آگوست، نام کاندیدای خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرده و کنگره بقیه احزاب باید طی ماه جاری و دهه اول سپتامبر برگزار شوند

طبق اظهارات، کنگره حزب سوسیالیست تاجیکستان در تاریخ 22 آگوست سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

مسئولان احزاب دموکراتیک و سوسیال دموکراتیک تاجیکستان اظهار داشته‌اند که زمان برگزاری اجلاس آنها تاکنون تعیین نشده و در روزهای آتی در این مورد اعلام خواهند کرد.

به گفته مسئولان حزب کمونیست تاجیکستان، کنگره این حزب به احتمال زیاد در هفته اول ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

حزب حاکم خلق دموکراتیک  اعلام کرده که هنوز زمان دقیق برگزاری کنگره این حزب روشن نیست و احتمالا در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

برخی نمایندگان احزاب سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا قصد معرفی کاندید برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارند، اظهار داشتند که چنین تصمیمی در جریان کنگره احزاب گرفته خواهد شد.

در نشست مشترک مجالس نمایندگان و ملی تاجیکستان که در تاریخ 6 آگوست  تحت ریاست «رستم امامعلی» رئیس مجلس ملی این کشور برگزار شد در مورد تعیین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 11 اکتبر تصمیم گیری شد.

انتخابات آتی ششمین دور انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان مستقل خواهد بود. رئیس جمهور تاجیکستان برای 7 سال انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول