اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

برگزاری ویژه‌برنامه «حاج قاسم» در هشتم محرم توسط اوقاف استان

معاون اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری برنامه‌های این سازمان در ایام محرم را تشریح کرد و گفت: یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تمام برنامه‌ها و مراسمات خواهد بود و روز هشتم ماه محرم ویژه برنامه‌ای مخصوص این شهید والامقام خواهیم داشت.

برگزاری ویژه‌برنامه «حاج قاسم» در هشتم محرم توسط اوقاف استان

حجت‌الاسلام علی مهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به برنامه‌های محرم و صفر در چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌های مذهبی ما تحت دو عنوان «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» در بقاع متبرکه استان با هدف تبیین اهداف عاشورایی و تقویت باورهای دینی متناسب با شرایط کرونایی استان برگزار می‌شود.

معاون اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شرایط برگزاری مراسم در مناطق سفید، زرد و قرمز کرونایی متفاوت است و طبق نظر ستاد ملی کرونا و ستاد کرونا در استان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مهرابی توضیح داد: عمده کار ما اجرای صحیح نیت‌های واقفین با موضوع عزاداری محرم و با توجه به نیازهای روز است و هدف ما برگزاری آرمانی برنامه‌هاست.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در برنامه‌های محرم و انعکاس آن‌ها تصریح کرد: از خادمین افتخاری و نیروی انتظامی در برگزاری برنامه‌ها بهره برده و در فضای مجازی با هشتگ #لبیک_یا_حسین و #هر_خانه_یک_حسینه به تولید محتوا و انعکاس برنامه‌ها می‌پردازیم.

معاون اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ما سعی داریم برنامه‌ها را در فضای رو باز برگزار کنیم و فصل‌الخطاب کارهایمان، صحبت‌های مقام معظم رهبری است. ایشان نیز فرمودند مراسمات تابع ستاد ملی کرونا هستند.

نذورات به‌صورت خشک بین نیازمندان توزیع شود

مهرابی خاطرنشان کرد: پذیرایی‌هایی مثل چای و شربت اصلا وجود ندارند و سعی داریم مواد غذایی را به صورت خشک بین مردم توزیع کنیم یا اگر قرار بر پخت مواد غذایی است با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد.

وی اظهار داشت: یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تمام برنامه‌ها و مراسمات قرار دارد و روز 8 ماه محرم ویژه برنامه مخصوص شهید حاج قاسم خواهیم داشت.

معاون اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تبرکات حسینی را با اسم بقاع متبرکه برای بیماران بیمارستانی می‌بریم، اضافه کرد: دستکش و ضدعفونی کننده و ماسک درب هر بقاع متبرکه قرار می‌دهیم تا همه افراد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد مراسم شوند.

انتهای پیام/68031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول