اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تأمین مسکن و رفاه محرومان از آرمان‌های اصلی نظام است

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: تأمین مسکن و رفاه محرومان و نیازمندان از آرمان‌های اصلی نظام و انقلاب است.

تأمین مسکن و رفاه محرومان از آرمان‌های اصلی نظام است

 به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، عطاالله زمانی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس تأمین مسکن و رفاه محرومان و نیازمندان را از آرمان‌های اصلی نظام و انقلاب دانست و اظهار داشت : بنیاد مسکن استان فارس در این مسیر بر اساس آموزه‌هایی که بنیاد بر اساس آن بنانهاده شده است حرکت کرده و موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

 وی افزود: مسکن از جمله نیازهای اصلی افراد جامعه است و در قانون اساسی نیز به تأمین مسکن و لزوم مشارکت دستگاه‌های مسوول توجه شده و به آن جایگاه خاصی داده‌ شده است ، این مسئله در جامعه ما همواره مورد توجه است اما از مشکلات جدی قلمداد می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه امام خمینی (ره)  پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر از فرد دیگری به این مسئله عنایت داشتند گفت: از این‌ رو شاهد بودیم که افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس نهاد انقلابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی۶۰ روز پس از پیروزی انقلاب توسط رهبر کبیر و فقید اسلامی انجام شد که این امر نشان از توجه حضرت امام (ره) به این امر مهم است.

 زمانی خواستار مشارکت و همراهی مسوولان  و خیرین برای تأمین زمین و منابع مالی شد و بیان کرد: نقش مشارکت مردم، در اختیار گذاشتن زمین‌های مناسب از جانب کسانی که زمین‌های مناسب دارند، هدایت و حمایت و همراهی مسئولین و تأکید بر تأمین نیاز محرومین از ویژگی‌های توجه و فرمان امام (ره ) است که باید بیش‌ از پیش به آن توجه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس ، انتخاب مکان مناسب برای احداث شهرک‌های مسکونی جدید را مورد تأکید قرارداد و افزود: در انتخاب زمین و مکان برای ساخت مسکن و احداث شهرک‌های جدید بنیاد مسکن به‌گونه‌ای عمل می‌کند که امکانات و نیازهای واحدهای مسکونی ازجمله آب، برق، گاز و دیگر نیازمندی‌ها، قابل تأمین و در دسترس باشد.

زمانی با یادآوری اینکه با تأمین مسکن برای نیازمندان و محرومان جامعه باید باری از دوش آنان برداشت افزود: سعی شده است با تأمین مسکن مناسب و عرضه مسکن متناسب با سطوح درآمدی اقشار مختلف به ساماندهی بازار اجاره و کنترل سوداگری در بخش مسکن برای کاهش و مهار التهابات در این حوزه نیز کمک شود ، بنیاد همه تلاش خود را به کار بسته و از همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین سرپناه برای نیازمندان و محرومان استفاده می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس احداث مسکن برای خانوارهای دارای عضو معلول را از دیگر اقدامات بنیاد برای خانه‌دار شدن اقشار آسیب‌پذیر و محروم عنوان کرد و گفت: در پیمان‌نامه‌ای که بین بنیاد مسکن و سازمان‌های حمایتی به امضا رسیده است بنیاد مسکن در این زمینه ورود کرد و طرح‌های بسیار جامعی برای خانوارهای محروم و دارای دو عضو معلول اجراشده است.

ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد فارس

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس نیز در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن اظهار داشت : بنیاد مسکن در این زمینه تلاش‌هایی تحسین‌برانگیز داشته است و اخیراً نیز یک هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) در استان فارس شد.

محمد بذرافشان با بیان اینکه این واحدهای مسکونی با مشارکت خیرین مسکن‌ساز و با اعتباری بیش از پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته‌ شده است، افزود: مشارکت در تأمین مسکن نیازمندان و محرومان باید به‌ عنوان یک اولویت نگریسته شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس ، مسکن، اشتغال و فرهنگ‌سازی را سه مأموریت این نهاد دانست و گفت: کمیته امداد فارس سال گذشته حدود ۱۲ هزار اشتغال با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد کرده است.

بذرافشان افزود: برای امسال ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای ایجاد ۲۰ هزار شغل در استان فارس پیش‌بینی‌شده است. تأمین مسکن نیازمندان می‌تواند آغازی برای فعالیت‌های دیگر امدادی ازجمله تأمین اشتغال و خودکفایی خانوارهای نیازمند نیز باشد.


انتهای پیام/ ل/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول