اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تاریخ‌سازی هالیوود با انیمیشن‌های «جنسی»! خوراک محتوایی کودکان مسموم‌تر می‌شود+فیلم

دیزنی سریال انیمیشن «خانه جغد» را تولید کرده که برای اولین بار شخصیت محوری اش را یک «دوجنسه» ایفا می کند.

تاریخ‌سازی هالیوود با انیمیشن‌های «جنسی»! خوراک محتوایی کودکان مسموم‌تر می‌شود+فیلم

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ علیرضا سپهوند: هالیوود در مسیر ترویج بی‌اخلاقی و بی بندوباری که به نیت منفعت مالی در بلند مدت می اندیشد، مضامین همجنس‌بازی را به انیمیشن‌های کودکان معصوم کشانده و این روزها با سرعت بیشتر و سرطان وار در حال آلوده کردن بیش از پیش محتواهای گروه های سنی پائین است. کودکی که حتی هنوز مجاز به یادگیری مفاهیم و آموزه‌های جنسی در روابط طبیعی انسان‌ها نیست، حالا در معرض محتواهایی مبتذل قرار دارد که بناست برایش عادی شود!

 

رسوخ محتواهای همجنسبازی، دگرباشی و دیگر شعبه های این گونه بیماری ها و عوارض روحی ـ جسمی از سویی دیگر در شرایطی اسف‌بار ۸۰ درصد قفسه چالشی‌ترین کتاب‌های گروه سنی کودکان در کتابخانه‌های آمریکا را به خود اختصاص می دهد.

 

فهرست سالانه کتاب‌های گروه سنی کودکان، حاوی مضامین همجنس‌بازی ازجمله کتاب «جورج» اثر «الکس جینو» با موضوع دختر تراجنسی و کتاب مصوّر «یک روز از زندگی مارلون باندو» نوشته «جیل تویس» با موضوع یک خرگوش همجنس‌باز است. تلاش مردم ایالات متحده برای پاکسازی کتابخانه‌های عمومی از مضامین همجنس‌بازیِ گنجانده شده در کتُب گروه سنی کودکان تاکنون تنها منجر به حذف یک پنجم از این کتاب‌های چالش برانگیز شده و قصه همچنان سرِ دراز دارد...

انیمیشن کوتاه(در یک تپش قلب) پس از انتشار در یوتیوب تنها در یکی از پست‌های خود بیش از ۴۰ میلیون بار و در مجموع نزدیک به ۱۰۰ میلیون بار تماشا شد

 

هالیوود نفوذ خود را به صورت پلکانی و به غایت منحرف کننده پیش می برد، به گونه ای که شاید مخاطبین فکرش را نمی کردند که طی چند سال مساله ای ممنوعه را به پدیده ای عادی و مُحق استحاله کرده و در جامعه آمریکا هم ضد ارزشی را به یک ارزش تبدیل کند. برای نمونه، «در یک تپش قلب» (In a Heartbeat) اولین انیمیشن حاوی مضمون همجنسبازی است. این فیلم یک انیمیشن کوتاه ۴ دقیقه‌ای  است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. داستان آن در مورد علاقه یک پسر دبستانی به پسری دیگر است.

انیمیشن «به‌پیش» از این جهت حائز اهمیت و نگران کننده بود که اولین شخصیت همجنسباز دنیای فیلم‌های پیکسار و دیزنی را معرفی کرد

 

این انیمیشن کوتاه(در یک تپش قلب) پس از انتشار در یوتیوب تنها در یکی از پست‌های خود بیش از ۴۰ میلیون بار و در مجموع نزدیک به ۱۰۰ میلیون بار تماشا شد. اما مساله به همین انیمیشن کوتاه چهار دقیقه ای ختم نشد. حالا گردانندگان اصلی صحنه تهاجم فرهنگی، همجنسبازی را در یکی از پربیننده ترین انیمیشن های روز دنیا گنجاندند.

 

پس از آن وجود صحنه دو مادر همجنسباز در انیمیشن محبوب کودکان آه از نهاد والدین برآورد. هنوز مادران در شوک ورود مضمون همجنسبازی به انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» بودند که انیمیشن جنجالی کمپانی دیزنی و پیکسار با عنوان «به پیش»(Onward) در سطحی بالاتر به معرفی یک شخصیت همجنسباز پرداخت. انیمیشن «به‌پیش» از این جهت حائز اهمیت و نگران کننده بود که اولین شخصیت همجنسباز دنیای فیلم‌های پیکسار و دیزنی را معرفی کرد. «مأمور اسپکتر» نام این شخصیت زن است و «لِنا وایت» نویسنده و بازیگر همجنسگرا به جای او صداپیشگی می‌کند.

در هالیوود حرکت به سوی عادی سازی و ترویج رفتارهای همجنسبازانه به صورت هماهنگ صورت می گیرد

 

البته تا اینجا هالیوود برای پیشبرد جریان عادی سازی دگرباشان جنسی و یا گروه «LGBTQ» هنوز به مرحله کارکتر اصلی از بین این گروه نرسیده بود. این اولین باری است که یک کارکتر انیمیشنی آشکارا خودش را «همجنسباز» معرفی می کند.

 

در هالیوود حرکت به سوی عادی سازی و ترویج رفتارهای همجنسبازانه به صورت هماهنگ صورت می گیرد. بخش عظیم صنعت سرگرمی آمریکا به حدی مساله دگرباشان جنسی را جدی گرفته و برای آن هزینه کرده که به تازگی برخی از تلویزیون ها، سایت ها و پلتفرمها در بین بخش های مختلف محتواهای خود همچون اخبار، ورزشی، زنده، خانواده، جنایی و غیره، بخش «LGBTQ»(انواع همجنسباز) را گنجانده اند. قطعا هدف ویژه ای برای گنجاندن این بخش در رسانه های پخش محتوا وجود دارد چراکه بخش دسته بندی صفحه موارد پخش به دلیل محدودیت فضا، بسیاری از عناوین مهم که دربرگیری بالایی بین مخاطبین داراست را بخاطر همین محدودیت در فهرست ها ندارد حالا بخش جزئی محتواهای همجنسبازی را در کنار کلی ترین بخشهای خود قرار می دهند که از حیث تعادل میزان مخاطب نیز به هیچ عنوان تناسب کمّی با دیگر دسته بندی ها ندارد.

 

صنعت سرگرمی هالیوود با تابوشکنی های غیراخلاقی خود سعی در آلوده کردن تمام ژانرها و در همه گروههای سنی به کج رفتاری جنسی روانیِ همجنسبازی داشته و ساحت هنر و همچنین ایجاد چالش برای خانواده ها برایش جایی از اعراب ندارد.

 

در همین راستا دیروز کمپانی دیزنی باز از روش همیشگی استفاده کرده و برای عادی و مثبت جلوه دادن این قضیه خبر تولید اولین سریال انیمیشن با شخصیت اصلی دوجنسه را «حرکتی تاریخ ساز» عنوان کرد!

 

ورایتی در ارتباط با همین خبر در تیتر خود نوشت: دیزنی با قرار دادن شخصیت اصلی «دوجنسه» در سریال انیمیشن «خانه جغد» تاریخ ساز شد.

 

«لوز نوسدا» کارکتر ۱۴ ساله اصلی فیلم یک نوجوان معمولی است که به دنبال جادوگر شدن به دنیایی دیگر سفر می کند.

کارگردان این سریال انیمیشن گفت: با این وجود من خیلی دید بازی نسبت به قرار دادن کودکان همجنسباز در نقش اصلی فیلم دارم

 

«لوز» در این فیلم به گونه ای نشان داده شده که به شخصیت های مردِ داستان جذب می شود و در دو قسمت اخیر این سریال انیمیشن «Enchanting Grom Fright» و «Wing It Like Witches» رابطه ای میان «لوز» و «آمیتی» شخصیت مونث فیلم پیگیری می شود.

 

در ادامه داستان «آمیتی» تمایل دارد تا به «لوز» پیشنهاد رقص دونفره «Grom» که ورژن و نسخه غیر زمینی «Prom» است، بدهد تا یک رقص دو نفره داشته باشند.

 

«دانا ترِیس» خالق این سریال در توئیتر برای مخاطبان توضیح می دهد که در واقع به تصویر کشیدن روابط «LGBTQ»موردی است که برخی از رهبران دیزنی همیشه مشتاق به نمایش گذاشتن آن نبوده اند.

 

 

کارگردان این سریال انیمیشن گفت: با این وجود من خیلی دید بازی نسبت به قرار دادن کودکان همجنسباز در نقش اصلی فیلم دارم. 

 

تریس توئیت کرد که او دوجنسه است و می خواسته شخصیت دوجنسه را برای نمایش بسازد.

 

زمانیکه به من چراغ سبز ساخت سریال انیمیشن را دادند مدیران دیزنی تاکید کردند که نباید هیچ نوع رابطه کارکتر همجنسباز یا دوجنسه در فیلم وجود داشته باشد.

 

با وجود این حرف ها، تریس فاش کرد که از حمایت مقامات ارشد دیزنی برای لحاظ کردن کارکتر همجنسباز و دوجنسه در فیلمش برخوردار بوده است.

 

تریس در توئیتی نوشت: من دوجنسه هستم و میخواهم یک شخصیت دوجنسه بنویسم، لعنتی! "خوشبختانه سرسختی من نتیجه داد و اکنون من از سوی رهبری فعلی دیزنی حمایت می شوم.

 

کارکتر این دختر نوجوان که با عنوان دوجنسه نشان داده می شود دارای تباری دومنیکن ـ آمریکایی است.

 

این اولین بار نیست که کمپانی دیزنی یک شخصیت دگرباش جنسی را در محتواهای خود به نمایش می گذارد. با این وجود تا پیش از این فیلم، همجنسبازها و دگرباشان جنسی تنها در نقش های فرعی در تولیدات دیزنی حضور داشتند و حالا نقش اصلی به آن ها اختصاص داده شده است.

 

نکته قابل ذکر اینکه امسال در فیلم سینمایی انیمیشن بلند «به پیش» (onward) کارکتر بازرس با صداپیشگی «لنا وایت» یک «زن همجنسباز» (lesbian) است.

 

«Andi mack» (اندی مک) اولین نمایش کانال دیزنی بود که کارکتر همجنسباز داشت و در ماه می شرکت پیکسار فیلم کوتاه «out» (بیرون) را با نقش اصلی یک همجنسباز تولید کرد که از دیزنی پلاس پخش شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول