اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اورژانس با شیوع کرونا دچار شتاب زدگی نشد

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: به واسطه برنامه ریزی‌های انجام گرفته از قبل با شیوع کرونا اورژانس کشور دچار شتاب زدگی نشد.

اورژانس با شیوع کرونا دچار شتاب زدگی نشد

به گزارش خبرنگار سلامت فارس، پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در نشست خبری آنلاین خود که از شبکه خبر پخش شد گفت: سازمان اورژانس از ابتدای شیوع کرونا به صورت حرفه‌ای برمانه ریزی کرده و وارد عملیات های خودش شد.

وی ادامه داد: ما آمادگی لازم را داشتیم و به همین دلیل اقدامات خوبی انجام گرفته و خدمات خوبی به شهروندان ارائه شد و به هیچ عنوان دچار شتاب زدگی نشیدم.

کولیوند گفت: اگر خاطرتان باشد انتقال دانشجویان عزیز از چین به ایران توسط اورژانس صورت گرفت و قرنطینه آنها به مدت 14 روز توسط سازمان اورژانس انجام گرفت.

وی افزود: ارائه خدمات فوریت های پزشکی برای بیمارانی که با کرونا مواجه شدند و دچار کرونا شده بودند توسط تیم عملیات ویژه اورژانس انجام گرفت.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: این تیم از دو سال قبل شکل گرفت و یک تیم بین المللی تشکیل شد و یک محیط امنی برای انتقال بیماران ایجاد شد و این بیماران در کمترین زمان به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به سوالی درباره افزایش نیروی انسانی در این سازمان گفت: در حال حاضر هم نیروهای اورژانس کم است. در استخدام‌های جدید نیز وزارت بهداشت نظر ویژه‌ای به اورژانس دارد و از مجوز استخدام سه هزار نفر، ۵۰۰ نفر برای فوریت‌های پزشکی در نظر گرفته شده و ۳۵۰ نفر نیز به صورت قراردادی جذب می‌شوند و از هفت هزار نفر بعدی هم تعداد قابل توجهی به اورژانس ۱۱۵ اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: البته همچنان به دنبال جذب نیروی انسانی هستیم. در حال حاضر ۳۰ درصد دانشجویان که از ترم قبل وارد دانشگاه شدند از خواهران هستند.

کولیوند گفت: در آموزش عمومی خوب کار کردیم. به طور مثال در دو سال گذشته برای چهارشنبه سوری توانستیم ۶۵ درصد مصدومان چهارشنبه آخر سال را کم کنیم. با وزیر آموزش و پرورش نیز هماهنگی‌هایی انجام شده که در کتاب‌های درسی مطالب امدادخواهی و خود امدادی و دگر امدادی را آموزش بدهیم.

وی ادامه داد: با حضور پررنگ گروه آموزشی ما در مدارس این اقدامات انجام خواهد شد و در عین حال از فضای مجازی هم می‌توانیم کمک بگیریم. این موارد هم می‌تواند از حوادث پیشگیری کرده و جان‌ها را نجات بدهد.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: برای تخت‌های بیمارستانی اورژانس تمهیدات خاصی اندیشیده شده و جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که توانسته خدمات گسترده‌ای را به بیماران کرونایی ارائه بدهد. ۷۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا توسط اورژانس به بیمارستان‌ها منتقل شده و صد در صد این بیماران که بین بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند هم توسط اورژانس انتقال پیدا کرده‌اند. تاکنون کمبود تخت گزارش نشده و معاونت درمان در این زمینه برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: اضافه بر وظیفه ذاتی خود، برای این حوادث هم برنامه ریزی می‌کنیم تا حضور داشته باشیم. هر جا با برنامه ریزی عمل کردیم، عقب نیفتاده و دچار شتاب زدگی نشدیم. با برنامه ریزی دقیق‌تر می‌توانیم خدمات بهتری را ارائه بدهیم. امروز با مسئولان معاونت بهداشت هم جلسه‌ای داشتیم تا سناریوهای مختلف در فصل‌های آینده را تعریف کرده و برنامه ریزی کنیم.

کولیوند در پاسخ به سوالی درباره حضور اورژانس در مترو گفت: چند سال است که در ایستگاه امام خمینی (ره) و صادقیه مستقر هستیم و هرجایی که مترو در اختیار ما بگذارد، پایگاه اورژانس را فعال می‌کنیم. رایزنی‌هایی با مترو برای راه اندازی پایگاه‌های جدید انجام شده است. شهرداری تهران هم همکاری خوبی با سازمان اورژانس دارد و ۳۲ پد بالگرد را برای اورژانس ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: همچنین سوله‌های بحران هم در اختیار اورژانس قرار داده شده است. در کنار آتش نشان‌ها، پایگاه اورژانس هم وجود دارد و همراه با آتش نشان‌ها، نیروهای اورژانس هم اعزام می‌شوند. در بسیاری مواقع ممکن است برای آتش نشان‌ها اتفاقی بیفتد که ما پشتیبانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول