اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

زدن ماسک برای عزاداران حسینی (ع) در تمام محافل ضروری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه حتی‌الامکان مراسم‌های هیئات در فضای باز برگزار شود، گفت: زدن ماسک برای عزاداران حسینی (ع) در تمام مراسم و محافل ضروری است.

زدن ماسک برای عزاداران حسینی (ع) در تمام محافل ضروری است

حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در گفت‌وگو با در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به یکسان بودن دستورالعمل‌ها در ایام ماه محرم برای تمامی شهرها اظهار کرد: تمامی مراسمات ماه محرم با توجه به تصویب ستاد مبارزه با کرونا و دستورالعمل‌های کشوری به‌صورت سخت‌گیرانه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام هیات‌ها لازم است در سامانه سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی www.beyragh.mobi ثبت‌نام و مسؤول هیأت تعهدنامه لازم را امضا کند، افزود: توصیه می‌شود همه هیئات و مداحان مراسم ماه محرم را برگزار نمایند تا متوسط تجمع مردم در یک هیأت کم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ا تأکید بر اینکه حتی‌الامکان مراسم‌های هیئات مذهبی در فضای باز برگزار شود، تصریح کرد: در فضای بسته تنها به مدت یک ساعت و فقط برنامه‌های سخنرانی و روضه نهایتاً با ظرفیت یک‌چهارم مکان می‌تواند برگزار شود و زدن ماسک برای عزاداران حسینی (ع) در تمام مراسم و محافل ضروری است.

مهدوی با اشاره به اینکه باید برنامه زنجیرزنی در فضای باز برگزار شود، گفت: برای زنجیرزنی حتماً از زنجیرهای شخصی استفاده و یا زنجیرها به اشخاص تا پایان دهه عزاداری واگذار شود تا بین افراد دست‌به‌دست نشود.

وی با تأکید بر توزیع نذورات به‌صورت خام بیان کرد: در صورت لزوم به پخت غذا با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان طبخ توزیع به‌صورت بیرون‌بر و با لحاظ عدم تجمع انجام پذیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه افراد با کهولت سن و با بیماری‌های مزمن در خانه‌مانده و تنها با استفاده از رسانه‌ها به عزاداری بپردازند، افزود: تمهیداتی باید انجام پذیرد که هنگام ورود و خروج عزاداران از مجالس تجمع مردمی نباشد و افراد به‌نوبت و بافاصله وارد و یا خارج شوند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول