اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

افزایش درخواست سرمایه گذاری خارجی در ایران/ صدور مجوز برای یک میلیارد دلار سرمایه گذاری

رئیس انجمن سرمایه گذاری های مشترک ایرانی و خارجی گفت: در جلسه اخیر بررسی سرمایه گذاری های خارجی درخواست یک و نیم میلیارد سرمایه خارجی در ایران در بخش های مختلف صنعتی و معدنی مورد بررسی قرار گرفت.

افزایش درخواست سرمایه گذاری خارجی در ایران/ صدور مجوز برای یک میلیارد دلار سرمایه گذاری

حسین سلیمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت سرمایه گذاری های خارجی و صدور مجوز برای سرمایه گذاری خارجی، گفت: جلسات سرمایه گذاری خارجی به علت شیوع ویروس کرونا مدتی برگزار نشد اما دو هفته قبل با حضور اعضا این جلسه برگزار و درخواست سرمایه گذاری های خارجی هیئت های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. 

رئیس انجمن سرمایه گذاری های مشترک ایرانی و خارجی افزود: خوشبختانه با درخواست های خوبی برای سرمایه‌گذاری از کشورهای مختلف آسیایی و حتی چند کشور اروپایی مواجه شدیم. 

وی با اشاره به اینکه درخواست‌های هیئت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه طرح های صنعتی، کشاورزی، معدنی و تولید مواد غذایی بود بیان داشت: در جلسه اخیر درخواست حدود یک و نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مورد بررسی قرار گرفت که برای حدود یک میلیارد دلار آن مجوز صادر شد. 

سلیمی بیان داشت: البته صدور مجوز به معنای ورود سرمایه و آغاز بکار این هیئت های سرمایه گذاری در ایران نیست اما افزایش درخواست برای سرمایه گذاری خوشایند است؛ هر چند بخشی از آن به علت تجمیع و عدم برگزاری جلسات قبلی بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول