اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

چاووش‌خوانی‌های محرم محله خود را به تصویر بکشید

طرح چاووش محرم به همت بنیاد دعبل خزاعی و مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سراسر کشور برگزار می‌شود. این طرح فرصتی برای مردم خواهد بود تا گوشه‌ای از آیین عزاداری منطقه خود را پیش از آغاز محرم به تصویر بکشند.

چاووش‌خوانی‌های محرم محله خود را به تصویر بکشید

به گزارش خبرگزاری فارس، طرح چاووش محرم به همت بنیاد دعبل خزاعی و مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران که در سراسر کشور برگزار می‌شود، فرصتی برای عموم مردم خواهد بود تا گوشه‌ای از آیین عزاداری منطقه خود را پیش از آغاز محرم به تصویر بکشند.

چاووش‌خوانی یک آیین مذهبی تاریخی در مناطق مختلف کشور است که در قالب آن، از دیرباز در آستانه ماه محرم، عاشقان اباعبدالله الحسین در سراسر کشور، خود را برای برپایی عزاداری سید وسالار شهیدان آماده می‌کردند.

چاووشان در ایام پیش از شروع محرم، در کوچه و خیابان‌های شهر و روستا، با آداب خاصی به شعرخوانی در رثای اهل بیت می‌پرداختند و مردم را از آغاز ماه محرم باخبر می‌کردند.

شرکت در این طرح برای عموم آزاد است و محدودیت سنی ندارد. ضبط فیلم با دوربین تلفن همراه یا حرفه‌ای، به صورت افقی و کادر ۱۶*۹ و تا سقف ۴دقیقه باشد.

علاقه‌مندان می‌بایست تولیدات خود را از طریق ایمیل به نشانی ‏Deabelbonyad@gmail.com و پیام رسان واتس آپ به شماره ۰۹۲۲۸۶۳۸۹۴۷ ارسال کنند. مهلت ارسال آثار تا ۳ شهریور مصادف با چهارم ماه محرم خواهد بود.

به قید قرعه به ۵۰ نفر نگین سنگ مضجع شریف اباعبدالله حسین (ع) و متبرکات حرم اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول