اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

اسلامی‌سازی علوم انسانی در دستور کار است/ اراده شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تحقق علوم انسانی

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: تصور می‌شود مسائل کشور به دست مهندسان و پزشکان حل می‌شود و شأن کاربردی برای علوم انسانی در حل مشکلات کم‌تر دیده می‌شود.

اسلامی‌سازی علوم انسانی در دستور کار است/ اراده شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تحقق علوم انسانی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی امروز به صورت مجازی در وزارت علوم برگزار شد.

غلامعلی حداد عادل رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی در این مراسم اظهارداشت: وارث تمدنی هستیم که بزرگانی همچون «ابونصر فارابی» را پرورش داده است و علوم انسانی نزد ما در فضای ایرانی و اسلامی سابقه دارد.

وی افزود:جشنواره فارابی باید پیامی به دولتمردان برساند که مشکلات کشور بدون استمداد از علوم انسانی قابل حل نیست. چنین تصور می شود مسایل کشور به دست مهندسان و پزشکان حل می شود و شان کاربردی برای علوم انسانی در حل مشکلات کمتر تصور می شود. باید جشنواره فارابی نقش علوم انسانی را برای حل مشکلات کشور توضیح دهد.

وی تصریح کرد: علوم انسانی نیاز به نوسازی و بازسازی دارد. باید استقلال  خود را حفظ و از تقلید کورکورانه بپرهیزیم. اراده ای برای تحقیق و تحقق علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی  پیش آمده و شورای تحول علوم انسانی 10 سال است که در وزارت علوم تشکیل شده است و هدف آن اسلامی کردن علوم انسانی، روز آمدی و بومی سازی این علوم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول