اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو: در پی پرواز مستقیم به امارات از حریم هوایی عربستان هستیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید به دنبال راه‌اندازی پرواز مستقیم از فلسطین اشغالی به امارات عربی متحده، از طریق حریم هوایی عربستان سعودی هستند.

نتانیاهو: در پی پرواز مستقیم به امارات از حریم هوایی عربستان هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از امضای اولین قرارداد همکاری بین دو شرکت اماراتی و صهیونیستی در پی توافق دو طرف برای عادی‌سازی روابط، اکنون تل‌آویو به دنبال راه‌اندازی پرواز مستقیم به این کشور است.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، امروز (دوشنبه) تایید کرد که اسرائیل در حال تلاش جهت برقراری پرواز مستقیم از فلسطین اشغالی به امارات عربی متحده است.

بر این اساس، نتانیاهو طی سخنرانی در فرودگاه «بن‌گوریون» در تل‌آویو گفت که قصد دارند این پروازها را از طریق حریم هوایی عربستان سعودی انجام دهند.

وی در ادامه افزود: «این یک پرواز بسیار کوتاه است - سه ساعت، تقریبا به اندازه زمان سفر به رم - ولی هوانوردی و اقتصاد اسرائیل را تغییر می دهد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین اظهار داشت: «ما انتظار سرمایه‌گذاری عظیم و [رشد] گردشگری از دو طرف را داریم. اماراتی‌ها برای سرمایه‌گذاری عظیم در اسرائیل بسیار علاقمند هستند».

پیش از این شبکه «کان‌نیوز» گزارش داده بود مقام‌های وزارت خارجه این رژیم کار جست‌وجو برای ساختمان سفارتخانه تل‌آویو در ابوظبی را آغاز کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

روز پنجشنبه بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از تماس‌های پشت پرده برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی منتشر شده بود و گفته می‌شد که این کشورها روابط امنیتی نزدیکی با تل‌آویو برقرار کرده‌اند.

در این میان، امارات متحده عربی و بحرین رویکردی علنی‌تر نسبت به سایر کشورهای عربی در پیش گرفته بودند.

بامداد یکشنبه نیز مسئولان شرکت اماراتی «اِیپِکس» و شرکت صهیونیستی «تِرا» قراردادی را به بهانه همکاری جهت تولید کیت‌های تشخیص ویروس «کووید۱۹» امضا کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول