اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

جزییات برگزاری مراسم عزاداری محرم در استان/ از ممنوعیت ایستگاه صلواتی تا لزوم سیا‌ه‌پوش شدن شهر

اعضای کارگروه برگزاری مراسمات محرم در چهارمحال و بختیاری در خصوص جزییات برگزاری مراسم‌های عزاداری، شیوه توزیع نذورات، امنیت مراسم و ضوابط بهداشتی آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

جزییات برگزاری مراسم عزاداری محرم در استان/ از ممنوعیت ایستگاه صلواتی تا لزوم سیا‌ه‌پوش شدن شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مهدی طاهری ظهر امروز در جلسه کارگروه برگزاری عزاداری محرم با بیان اینکه مراسمات امسال به دو صورت فضای باز و بسته برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مراسم‌ در مکان‌های سربسته به مدت یک ساعت و شامل برگزاری نماز و روضه خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای برگزاری مراسم در فضاهای سرباز ضروری است آموزش و پرورش و ورزش‌و‌جوانان فضا در اختیار ما قرار دهند و فضاهای موجود به طور کامل ضدعفونی و مهیا شود تا مردم استقبال کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است و دستورالعمل‌ها ابلاغ شده است، افزود: نظارت بر انجام‌ مراسم‌ها بر عهده علوم پزشکی است و حفظ سلامت مردم در دستور کار ماست.

برپایی ایستگاه صلواتی ممنوع

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز گفت: استفاده از ماسک باید مستمر باشد، همچنین نذورات باید به صورت مواد خام باشند و هرگونه پذیرایی در جریان مراسم و برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی ممنوع است.

سید راشد جزایری اظهار داشت: مواد ضدعفونی کننده حتما باید تامین شوند و ما نیز آمادگی برای ضدعفونی کردن سطوح داریم و می‌بایست اطلاع‌رسانی شود که افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در مراسمات شرکت نکنند.

در اختیار گذاشتن فضای مدارس در قالب عقد قرارداد باشد

در ادامه جلسه معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گفت: واگذاری و در اختیار قرار دادن مدارس می‌بایست در قالب عقد قرارداد باشد و هزینه‌های متفرقه، خسارت و ایمنی غیرقابل کنترل است در این راستا از نظر همکاری مشکلی وجود ندارد و نگرانی مدارس از بابت بازگشایی مدارس دو روز بعد از مراسمات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز از آمادگی این اداره‌کل برای مفروش کردن امامزاده‌ها جهت برگزاری مراسمات خبر داد.

همچنین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برگزاری مراسمات محرم مورد توجه دشمن است، گفت: وظیفه نیروی انتطامی تامین نطم و امنیت مراسم، مقابله با ناامنی، تسریع در عبور و مرور خودرو‌ها و ایجاد محیطی امن برای عزاداران است.

لزوم رعایت کامل ضوابط در عزاداری‌های محرم/ بهانه دست دشمن ندهیم

در انتهای جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: دغدغه‌ها در خصوص برگزاری مراسمات زیاد شده است و به هیچ وجه نمی‌توان از عاشورا و مکتب انسان‌ساز آن فاصله گرفت، محرم با تمام پیام‌ها و درس‌آموزی‌ها و انسان‌‌سازی‌ها نباید بهانه به دست دشمن بدهد که دین اسلام را بکوبد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: مکتب امام حسین(ع) انسان انقلابی می‌سازد، کفر‌ستیز و ظلم‌برانداز است و این مکتب نباید به ذره‌ای تحریف آغشته شود.

وی تاکید کرد: سال‌های گذشته اقتضا می‌کرد با جمعیت زیاد عزاداری شود که جز فرهنگ‌سازی‌ها بود اما امسال شرایط تغییر کرده و اقتضا این است از زیبایی‌های این مکتب کوتاه نیاییم و هرچقدر می‌توانیم در فضای مجازی مراسم برگزار کنیم.

نکونام عنوان کرد: نباید مکتب حسینی تعطیل شود روضه باید جزو برنامه‌های جدی ترویج معارف و مکتب اباعبدالله باشد و کار را سخت نکنیم‌، تسهیل و تسلیم با جدیت شدنی است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: هرکه به دین مقید است به ضوابط هم مقید است، تابع ضوابط هستیم و دستور را رعایت می‌کنیم تا این امر به خوبی صورت گیرد.

فضای شهرها باید بیش از قبل محرمی شود

وی با بیان اینکه تلاش گسترده‌تری برای محرمی شدن فضای شهری باید انجام شود، توصیه کرد: هرخانه یک حسینیه شود، سر درب خانه‌ها پرچم سیاه نصب شود، بازار و ادارات و سازمان‌ها محرمی شوند و با فضاسازی نشان دهیم محرمی و حسینی هستیم و شهرداری‌ها در این امر نقش خود را ایفا کنند.

نکونام اظهار داشت: نماز ظهر عاشورا نیز با رعابت پروتکل‌ها همانند نماز جمعه در مصلی برگزار می‌شود و با محدودیت‌ها نذورات را جهت می‌دهیم.
انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول