اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آخرین وضعیت آبرسانی به بخش غیزانیه به روایت عضو شورای روستا

عضو شورای روستای عوده گفت: طبق اظهارات استاندار در اوایل مردادماه امسال فاز دوم و سوم طرح آبرسانی به غیزانیه ظرف 45 روز باید به بهره‌برداری برسند.

آخرین وضعیت آبرسانی به بخش غیزانیه به روایت عضو شورای روستا

حمزه مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز در خصوص وضعیت آبرسانی و لوله‌کشی در بخش غیزانیه اظهار کرد: از دهستان غیزانیه تعداد 5 روستا(حفیره حاج علی- سید هاشم- رحمانیه-گریعیه- بیوض) و از دهستان مشرحات نیز 5 روستا( عنیت- مشرحات- ملیگط- حیاویه- فضله) از آب پایدار برخوردار هستند.

وی افزود: روستای نزهه(غیزانیه کوچک) که مقرر شده بود از آب پایدار برخوردار شود تنها یک چهارم این روستا روزانه حدود 6 ساعت آب دارند.

عضو شورای روستای عوده گفت: روستاهای دهستان مشرحات (بگعان۱ و۲،  ام الطرفه، طمبور رویشد، منثر صگر، روزنه، هوره سید یوسف، شریفیه۱و۲، غدیر حبسه، ابوکبیریه، مدینات، منیثر۱، حفیره حاج بربین) قرار بود آب شرب مورد نیاز آن‌ها از تاسیسات یادگار امام(رض) تامین شود اما به گفته اهالی و مسؤولان، این روستاها به طور کامل از آب شرب برخوردار نیستند.

مقدم بیان کرد: تعدادی از روستاهای دهستان غیزانیه نیز هر سه روز یکبار(در حدود ۵ ساعت) و برخی هفته‌ای یکبار و اغلب روستاها به طور کامل آب شرب ندارند.

وی با بیان اینکه متناسب با مسائل و مشکلات روستاها اقدامات جدی در رفع مشکل آب در بخش غیزانیه صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: هر کدام از روستاها در بخش غیزانیه برای حل مشکل آب نسخه مختص خودش را دارد مثلاً روستاهای نزهه، عوده و غیزانیه هر کدام به 5 کیلومتر شبکه اصلی نیاز دارند.

مقدم افزود: روستاهایی مانند طویله کواکب و سید جعفر و... شکستگی لوله دارند و لوله آنها روی زمین مانده و رها شده است که قطعاً در این شرایط لوله‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند.

مسؤولان آبفا انتظار حل مشکل آب غیزانیه را بعد از اتمام لوله‌گذاری نداشته باشند

وی با بیان اینکه مشکل دهستان مشرحات زیرساختی و مربوط به تاسیسات یادگار امام(ره) است، گفت: پیشنهاد بنده به مسؤولان آبفا این است که در حد یک هفته مسئوولان فنی و مهندسی خود را به منطقه غیزانیه اعزام‌ کرده و مشکل هر کدام از روستاها را همزمان با اجرای فازهای 2 و 3 رصد و رفع کنند.

مقدم افزود: مسؤولان آبفا نباید انتظار داشته باشند با اتمام فاز 2 و 3  لوله‌گذاری مشکلات آب این منطقه رفع شود چرا که بدون رفع مشکلات زیرساختی نتیجه زحمات آن‌ها دیده نخواهد شد.

مقدم با بیان اینکه مسؤولان وعده حل مشکل آب در بخش غیزانیه را در آینده نزدیک داده بودند، گفت: مقر شده بود فاز دوم اوایل شهریور و فاز سوم انتهای مهرماه امسال به بهره‌برداری برسد که امیدوار هستم این وعده در زمان مقرر محقق شود.

حمل روزانه آب با ۴۰ تانکر

وی بیان کرد: استاندار خوزستان پنجم مرداد ماه امسال در مراسم‌کلنگ‌زنی فاز 3 طرح آبرسانی به بخش غیزانیه گفته بود:  امیدوارم ظرف یک ماه تا یک ماه‌ونیم آینده فاز دوم و سوم این پروژه به پایان برسد.

مقدم گفت: طبق اظهارات استاندار از آن تاریخ این دو فاز ظرف 45 روز باید به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به وضعیت آبرسانی در بخش غیزانیه، عنوان کرد: اکنون تعداد 40 تانکر روزانه 80 سرویس آب را در بخش غیزانیه جابجا می‌کنند که تعداد 20  تانکر مربوط به سپاه هستند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول