اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بار ترافیکی اتوبان شهید کسایی تبریز بیش از 125 هزار خودرو است/ ابراز نگرانی از افزایش تصادفات درون شهری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، فرهنگ‌سازی و آموزش را اصلی‌ترین عوامل کاهش سوانح جادهای برشمرد و بر افزایش توجه به این موضوع از سوی دستگاه‌های مسوول و رسانه‌ها شد.

بار ترافیکی اتوبان شهید کسایی تبریز بیش از 125 هزار خودرو  است/ ابراز نگرانی  از افزایش تصادفات درون شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی امروز در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان با اشاره به عوامل اصلی تصادفات و سوانح رانندگی، اظهار داشت: رفتارهای منجر به سوانح رانندگی باید به‌صورت تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و تصمیمات مناسب و عملیاتی در این زمینه اتخاذ شود.

وی، نسبت به افزایش تصادفات درون شهری، ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: عوامل این موضوع نیز باید شناسایی شده و موضوعاتی همچون مدیریت شهرسازی و معماری، نوع تراکم جمعیت و افزایش سفرهای درون‌شهری را با نگرش علمی‌تر و دقیق‌تری مورد ارزیابی قرار دهیم.

رحمتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بار ترافیکی بیش از 125 هزار خودرو در اتوبان شهید کسایی تبریز، گفت: تردد این حجم از خودرو در این مسیر وحشت‌آفرین است و با توجه به تصادفات متعدد در این اتوبان، انتظار داریم با همکاری نهادهایی همچون شهرداری تبریز یک بار برای همیشه، تصمیم مناسبی برای کاهش تصادفات این مسیر اتخاذ کنیم.

وی همچنین با انتقاد از حضور خطرناک و بی‌احتیاط خودروهای میوه‌فروشی در حاشیه برخی محورهای مواصلاتی استان، متذکر شد: توقف‌های بدون دلیل و کسب و کارهای کنار جاده‌ها، میزان ایمنی در این محورهای مواصلاتی را کاهش داده و باعث افزایش احتمال خطر در این مسیرها می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در ادامه بر یکپارچه کردن ورودی به خیابان‌های اصلی تاکید و تصریح کرد: این موضوع در محور تبریز- آذرشهر و تبریز-صوفیان بیش از پیش احساس می‌شود که با نصب گاردریل و نیوجرسی می‌توان میزان تصادفات جاده‌ای را به کمترین میزان ممکن کاهش داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این جلسه  با اشاره به اینکه ترددهای درون‌شهری و برون‌شهری در اتوبان شهید کسایی تبریز اشباع شده است، یادآور شد: در این اتوبان روزانه ۱۲۵ هزار تردد وجود دارد.

اروجعلی علیزاده افزود: آزادراه تبریز-سهند ۶ خطه و اتوبان شهید کسایی پنج خطه است که باید افزایش بار ترافیکی کسایی در آینده بر اساس ظرفیت آن تعریف شود تا دچار چالش نشویم.

 در این جلسه در مورد محل خروجی شهرک صنعتی شهید مدنی به آزادراه تبریز-سهند، آخرین وضعیت تصادفات جاده‌ای و نحوه استفاده بهره‌برداران معادن از جاده‌ها و تامین سهم معادن در توسعه زیرساخت نقاط بهره‌برداری بررسی شد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول