اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها به‌طور ویژه‌ در دستور کار باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: مقوله مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها به‌صورت ویژه‌تر در دستور کار قرار گیرد.

مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها به‌طور ویژه‌ در دستور کار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فاطمه منصوری ظهر امروز در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مدیریت جوانان فرهیخته به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی در راستای قرارگیری در مسیر ارتقا و تعالی، امری بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: با ریل‌گذاری که انجام شده است و رویکرد موجود در مجموعه دانشگاه‌ها و به‌خصوص دانشگاه آزاد اسلامی استان مبنی بر مسأله‌محوری و کارآفرینی، نوید خروجی بهتر در این حوزه را در آینده برای ما متصور می‌سازد.

وی با بیان اینکه رویکرد مسأله‌محوری و توجه ویژه به امر کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی، می‌تواند پاسخگوی نیازهای استان سمنان در بخش‌های مختلف باشد، ادامه داد: این خروجی می‌تواند پاسخگوی نیازهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان باشد و امروز دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با قوت در این مسیر گام برمی‌دارد که امری بسیار ارزشمند است و جای خرسندی دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان ضمن تقدیر از هماهنگی بین مجموعه دانشگاهی استان برای رسیدن به اهداف توسعه، این مهم را امری بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیر دانست و تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در این راه با دارا بودن نیروی انسانی و جوانان فرهیخته که سرمایه‌های اجتماعی ما هستند، عملکرد مطلوبی داشته است.

منصوری عنوان کرد: امروز شاهدیم با اقدامات مؤثر دانشگاه‌ها، تأمین منابع مالی این مراکز تنها منوط به دریافت شهریه‌ها نیست و می‌توانیم از ظرفیت‌های دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان تحت حمایت آن، برای انجام امور پژوهشی و رفع مسائل استان استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: با وجود اینکه امروز مراکز مهارت‌آموزی در مراکز دانشگاهی در حال رشد است؛ اما باز هم نیاز است تا ورود مقوله مهارت به دانشگاه‌ها به‌صورت ویژه‌تر در دستور کار قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های عظیم این دانشگاه باید به‌صورت ویژه انجام شود تا مجموعه استان بتواند به‌خوبی از این مؤلفه‌ها در جهت توسعه استان و پیشبرد امور بهره‌برداری کند.

منصوری با بیان اینکه سند آمایش دانشگاه بر اساس سند توسعه‌ای استان سمنان نیز موضوعی خاص و حائز اهمیت است که باید برای تعریف رشته‌های جدید در دانشگاه‌ها به اسناد بالادستی استان و راهبردهای توسعه دقت داشته باشند، افزود: بر این اساس و تحقق موارد فوق، دانشگاه می‌تواند در زمینه ایجاد ظرفیت لازم برای تأمین نیروی کار موردنیاز استان برمبنای چشم‌انداز حوزه اقتصادی موفق ظاهر شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار و اطلاعات ارائه‌شده، وضعیت دانشگاه آزاد استان سمنان در مقوله منابع مالی و بودجه دارای عملکرد مناسب است، از پیگیری وصول مطالبات این مجموعه خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: فروش املاک و مستغلات در دستور کار دولت قرار دارد و بخش دولتی نیز با توجه به کسری بودجه و برون‌رفت از فشار اقتصادی که ناشی از عوامل مختلف است، به این مهم ورود کرده که دانشگاه نیز در این امر توجه جدی داشته است.

منصوری خاطرنشان کرد: قطعاً شناسایی املاک و مستغلات مازادی که موردنیاز نیست، بعضاً با تغییر کاربری و فروش با قیمت مناسبت‌تر، می‌تواند مشکلات مالی دانشگاه را در حوزه‌های مختلف رفع کند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول