اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیانیه علمای بحرین در محکومیت توافق امارات با رژیم صهیونیستی

علمای شیعیان بحرین در واکنش به توافق امارات در عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تاکید کردند امت اسلامی و عربی قادر به محو این رژیم اشغالگر از منطقه است.

بیانیه علمای بحرین در محکومیت توافق امارات با رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علمای شیعیان بحرین در واکنش به توافق امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند امت اسلامی و عربی قادر به محو این رژیم اشغالگر از منطقه است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: خنجر خیانتی که همیشه بر شال کمر برخی حاکمان و رژیم های آنها آشکارا قابل مشاهده بود، حال از نیام بیرون کشیده شد تا امت را از پشت، در روز روشن و بدون مخالفتی ضربه زند.

علمای بحرین تاکید کردند: امت اسلام و عرب باید مشت مقاومت خود را تنگ‌تر بفشارند و بالا آورند و دیوار ضعف ساختگی‌ای را که دشمنان ضعیف و توطئه ‌گرشان به آنها می نمایانند، درهم شکنند.

در پایان این بیانیه آمده است: امت به پشتوانه علما، مردان و جوانان و مجاهدان جبهه مقاومت پیروزمندش و پس از اتکا به خدای قادر توانا و برخواسته از عمق عقاید توحیدی و روحیه ی آزادی و پایداری، قادر به زدودن صهیونیسم اشغالگر از منطقه است. نگذارید آنانی که یقین و باوری ندارند باعث شوند، خودتان را دست کم پندارید.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که مشاور یهودی شاه بحرین خبر داده که رژیم آل خلیفه طی سال جاری برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی را اعلام خواهد کرد.(جزئیات بیشتر)

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه (۲۳ مرداد/ ۱۳ آگوست) در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

در متن بیانیه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول