اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اختصاص نیمی از ظرفیت بیمارستان بقیه‌الله (عج) به کرونایی‌ها/ ساخت ایمنوگلوبین از پلاسما

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله گفت: نیمی از ظرفیت بیمارستان بقیه‌الله (عج) به بیماران کرونایی اختصاص دارد.

اختصاص نیمی از ظرفیت بیمارستان بقیه‌الله (عج) به کرونایی‌ها/ ساخت ایمنوگلوبین از پلاسما

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) در نشست خبری خود اظهار داشت: بیماری کرونا بیماری نوپدید غافلگیرکننده بود و در بحبوحه زمانی که سیاست‌گذاران بهداشت و درمان اعلام می‌کردند که دوران بیماری واگیر گذشته بیماری کرونا این تئوری را باطل کرد. سپاه پاسداران در این بحران همه توان خود را به میان آورد، اولین و مهم‌ترین بیمارستان کشور که درگیر این بیماری شد بیمارستان بقیه‌الله بود.

وی ادامه داد: حتی بخش اطفال ما در پیک کرونا در اختیار درنان بیماران قرار گرفت و نیمی از ظرفیت تخت‌های ما در اختیار بیماران آزاد قرار گرفت و بزرگترین پروژه درمان که پلاسما درمانی بود را ما کلید زدیم، این پروژه را خدا در ذهن من انداخت که پس از مشاهده اثربخشی آن بیمارستان‌های دیگر و سازمان انتقال خون از این ظرفیت استفاده کردند. امروز بخشی از بیمارستان در اختیار بیماران کرونا قرار دارد و سایر بخش‌ها تمیز بوده و بیماران سرویس عادی را دریافت می‌کنند.

ابوالقاسمی افزود: پرستاران در کنار پزشکان قرار داشتند و خبرنگاران نیز در بالا بردن سواد سلامت مردم و آمادگی مردم برای پیشگیری و درمان بیماری نقش بسزایی دارند، هیچ بحرانی از زمان جنگ تا کنون را تجربه نکرده بودم که بیمارستان‌ها تا این حد آمادگی داشته باشند، به طوری که پرسنل درمان در محیطی فعال بودند که ممکن بود هر آن به بیماری مبتلا شوند و در این مسیر سه شهید تقدیم کردیم. تمام افراد خادم در بیمارستان‌ها خاطراتی دارند که می‌توانند سلامت معنوی و اجتماعی را بالا ببرند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه بقیه‌الله بزرگترین دانشگاه از لحاظ تحقیق در حوزه کرونا بوده است و ۶۰ مقاله در این حوزه چاپ کرده است. دانشجویان سال سوم و چهارم ما در این تحقیقات حضور داشتند و افرادی نیز به صورت گمنام مشغول به کارهای پژوهشی بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) عنوان کرد: بهترین مشوق اهدای پلاسما این است که بهبودیافتگان بدانند با این کار جان انسانی را نجات می‌دهند و مردم نیازی به تشویق مادی ندارند هرچند هزینه رفت و آمد اهداکنندگان جبران می‌شود و باید در این زمینه اطلاع رسانی شود. امروز صنعتی در کشور راه افتاده که از پلاسما ایمنوگلوبین میسازیم و تزریق و نگهداری آن ساده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول