اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق: تا اواخر 2020 از فهرست کشورهای پر خطر پولشویی خارج می‌شویم

سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که بغداد به احتمال قوی تا اواخر سال جاری میلادی از فهرست کشورهای پر خطر در زمینه پولشویی خارج می‌شود.

عراق: تا اواخر 2020 از فهرست کشورهای پر خطر پولشویی خارج می‌شویم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه عراق روز دوشنبه اعلام کرد که پیش‌بینی‌ها درباره خروج عراق از فهرست کشورهای پر خطر در زمینه پولشویی و تامین مالی تروریسم طی سال جاری مثبت است.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور گفت:« عراق همه شروط و موازینی را که کارگروه اقدام بین المللی FATF وضع کرده رعایت کرده است».

وی تاکید کرد: «به احتمال قوی عراق تا قبل از پایان سال جاری میلادی از فهرست کشورهای پر خطر خارج خواهد شد».

الصحاف گفت: «فواد حسین وزیر خارجه با ارسال نامه‌ای به همتایان اروپایی و پارلمان سوریه که از طریق سفرا و روسای هیئت‌های عراقی در عرصه کشورهای اروپایی تحویل داده شده از آنها خواسته است که تلاش‌های مضاعفی را در این خصوص به کار بندند و البته واکنش‌ها به این نامه، مثبت بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در هشتم ژوئیه گذشته هم با  اعتراض به مصوبه کمیساریای اتحادیه اروپا به درج نام این کشور در فهرست کشورهای پرخطر در پولشویی و تامین مالی تروریسم گفت که عراق طی سال‌های اخیر اقدامات مهمی با هدف مبارزه با پولشویی و تامین تروریسم و کاهش خطرات مرتبط با آن  انجام داده است.

پیش‌تر نیز در گزارش گروه ویژه اقدام مالی (FATA) آمده بود که عراق قوانین مالی بین المللی ضد تروریسم را قویا اجرا کرده است.

نزدیک به یک سال پیش بود که بانک مرکزی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه ویژه اقدام مالی رسما بغداد را از لیست سیاه پیگیری خود خارج کرده و دلیل آن،  پیشرفت و دستاورد بانک مرکزی عراق و دفتر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم این کشور در زمینه مقابله با پولشویی است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول