اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اولتیماتوم نتیجه داد؛ انتخاب شهردار فردیس قانونی شد/ اطلاق عنوان شهردار فردیس پس از حکم وزیر کشور

پس از فراز و نشیب‌های بسیار اعضای شورای شهر فردیس موفق شد مصطفی سعیدی سیرایی را به عنوان شهردار به وزارت کشور معرفی کنند.

اولتیماتوم نتیجه داد؛ انتخاب شهردار فردیس  قانونی شد/ اطلاق عنوان شهردار فردیس پس از حکم وزیر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، پس از کش و قوس های فراوان  و اولتیماتوم نهایی و ۱۰ روزه  شورای حل اختلاف استان البرز برای انتخاب شهردار فردیس، نشست شورای اسلامی شهر فردیس با حضور فلاح پور مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری و تک زارع نماینده شورای حل اختلاف استان البرز، فرماندار فردیس و همه  اعضا در محل شورا برگزار شد.

طی طرحی  از سوی ۹ عضو شورا، سعید شهلی یکی از کاندیداها به دلیل عدم ارائه برنامه، از کاندیداتوری حذف و با رای گیری بین دو کاندیدا مصطفی سعیدی سیرائی و محمد میرزمانی، مصطفی سعیدی سیرائی  با ۵ رای موافق، شهردار منتخب فردیس شد.
 
اجرای دموکراسی واقعی با اختیار حق رای در شورا

در این نشست ابوالفضل اینانلو فرماندار فردیس با اشاره به حواشی انتخاب شهردارفردیس در شورای اسلامی شهر، گفت: با توجه به موضوع شورای فردیس و  مصوبه شورای حل اختلاف استان البرز و مهلت ۱۰ روزه برای تعیین تکلیف شهردار فردیس، برگزاری جلسه فوق العاده بدون درنظر گرفتن مصوبات گذشته را از شورا درخواست کردیم .

وی  ورود استاندار البرز و شورای حل اختلاف استان به موضوع شورای فردیس را قانونی دانست و افزود: با مصوبه شورای حل اختلاف استان، همه اعضای شورا موظف به حضور در جلسه انتخاب شهردار شدند؛ اما مخالفین از رای خود برنگشتند.
 
فرماندار فردیس  خاطر نشان کرد: حق رای از اختیارات‌ قانونی اعضای شوراست که می توانند از طریق آن اعمال نظر کنند. در حال حاضر مخالفین بر سر رای خود باقی ماندند و با اکثریت رای موافق، شهردارمنتخب فردیس معرفی شد.  
 
 وی بر لزوم تعامل ببن اعضای شورا و رسیدگی به امور مردم تاکید کرد و گفت: نگاه مردم فردیس به نتایج این جلسات است و همه باید درجهت افزایش رضایتمندی مردم تلاش کنیم. در حال حاضر مردم از عملکرد مدیریت شهری ناراضی هستند و شورا باید در فرصت باقیمانده نسبت به خدمت به مردم وافزایش رضایتمندی شهروندان تلاش کند.
 
اینانلو با بیان اینکه  بر اساس قانون  صورتجلسه انتخاب شهردار در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر باید  به وزارت کشور ارسال شود؛ یادآور شد: رسانه ها برای اطلاق عنوان شهردار فردیس به شهردار منتخب عجله نکنند؛  صورتجلسه انتخاب شهردار منتخب برای استعلامات قانونی به وزارت کشور ارسال می شود و در صورت تایید و دریافت حکم وزیر کشور، شهردار منتخب در جایگاه  شهردار فردیس قرار می‌گیرد.

وی همچنین هماهنگی بین مجموعه شورا و فرمانداری را ضروری دانست و از اقدامات شورا در انتخابات،  اغتشاشات سال گذشته وایام کرونا توسط مدیریت شهری فردیس تقدیر کرد.

در ادامه حسن سعیدی باشسیز یکی از اعضای مخالف شهردار منتخب، علت عدم حضور اعضای غایب در جلسات گذشته شورا برای انتخاب شهردار را ایرادات شکلی در روند انتخاب شهردار عنوان کرد و گفت: انتظار داشتیم بررسی صلاحیت و روند انتخاب شهردار بر اساس قوانین و آیین نامه های موجود اجرا شود که امروز با بررسی شرایط توسط شورای حل اختلاف استان، در جلسه حاضر شدیم.

مردم حق دارند بخاطر وقفه در امور شهر ناراحت باشند

وی با اشاره به نارضایتی مردم از بلاتکلیفی بسیاری از امور شهر در جریان انتخاب شهردار، اظهار کرد: مردم حق دارند بخاطر وقفه در امورشهر،  ناراحت باشند. بسیاری از لوایح با انتخاب شهردار گره خورد و بلاتکلیف ماند ؛ چرا که در همه جلسات بند انتخاب شهردار در صدر صورتجلسات قرار می گرفت.

سعیدی با بیان اینکه روال انتخاب شهردار می توانست به صورت عادی طی شود؛ گفت:  برای بررسی امور شهر ، جدا از انتخاب شهردار بارها درخواست  جلسات فوق العاده کردیم اما مورد پذیرش هیئت رئیسه محترم شورا قرارنگرفت و امتخاب شهردار  در اولویت همه امور شهر قرارداده شد.‌

وی تصریح کرد: امروز  به خاطر صرفه و صلاح شهر و مردم با  تمکین به قانون، در جلسه انتخاب شهردار شرکت کردیم.

انتهای پیام/م.ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول