اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بازدید از زندان‌های ایلام، کیفیت صدور رای را افزایش می‌دهد

دادستان مرکز استان، گفت: بازدید از زندان‌ها کیفیت صدور رای را افزایش خواهد داد.

بازدید از زندان‌های ایلام، کیفیت صدور رای را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، افشار خسروی‌زاد دادستان مرکز استان، امروز در بازدید از  زندان مرکزی ایلام، گفت: به منظور تحقق دستورالعمل‌ها و تأکیدات ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور در خصوص ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، از زندان مرکزی بازدید به عمل آمد و برای پیاده سازی هرچه بهتر راهکارهای کاهش مجازات حبس و استفاده بهینه از مجازات‌های جایگزین، برنامه ریزی شده است.

وی افزود: زندانی تنها طالب آزادی است و دیگر حقوق خود محروم نمی‌شود و خدماتی از قبیل: اشتغال، حرفه آموزی، روان درمانی، اقدامات اصلاحی و تربیتی، فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و... به صورت هدفمند برای آنان اجرا می‌شود.

دادستان مرکز استان ضمن تقدیر از تلاش‌های سنگربانان اصلاح و تربیت و رویکرد تحولی مدیرکل و مسوولین زندان‌های استان، گفت: اقدامات تأمینی و تربیتی در زندان‌های استان با هدف بازپروری و بازسازگاری اجتماعی زندانیان پیگیری می‌شود و در این مسیر، تعامل دوسویه مراجع قضایی با مجموعه زندان‌ها، بازگشت سالم و شرافتمندانه زندانیان به جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی به تاثیر بازدید مراجع قضایی از زندان‌ها و سرکشی از زندانیان اشاره‌ای داشت و گفت: بازدید از زندان‌ها کیفیت صدور رای را افزایش خواهد داد، قاضی اگر از نزدیک مشاهده کند که حکم او در تغییر رویه متهم مهم است یا نه، می‌تواند تصمیمات بهتری در موارد مشابه اتخاذ کند.

خسروی‌زاد خاطر نشان کرد: نه تنها قاضی ناظر همه روزه در زندان حضور پیدا می‌کند و مشکلات زندانیان را پیگیری می‌کند، بلکه یکی دیگر از دادیاران نیز در این امر ایشان را یاری می‌دهد و پرونده‌های قضایی زندانیان بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول