اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

کمک مومنانه؛ دو رفیق و یک نیت خالص| آزادی ۷ زندانی با هزینه جشن عروسی ۲ جوان تبریزی ​

حس خیرخواهانه 2 جوان دانشجوی دکترا زمینه آزادسازی هفت زندانی در تبریز را فراهم کرد.

کمک مومنانه؛ دو رفیق و یک نیت خالص| آزادی ۷ زندانی با هزینه جشن عروسی ۲ جوان تبریزی ​

هیئت همدلی| خبرگزاری فارس؛ کتایون حمیدی: گاهی اوقات برخی کارها آنچنان ماندگار می‌شوند که حتی پس از سال‌ها می‌توان از یادآوریشان لذت برد.

شهر اولین‌ها و ثبت یک اولینی دیگر

شهر تبریز در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد پیشتاز شده است. تبریزی‌ها در یک اقدامی خداپسندانه هزینه مراسمات پُر زرق و برق عروسی و ختم را برای آزادی زندانیان هزینه می‌کنند و همه ساله بر تعداد نیکوکاران این امر افزوده می‌شود.

از قلک دختر ۹ ساله تبریزی تا دانشجو و بازاری و حتی میلیاردر معروف تبریزی نامشان را در زمره این نیکوکاران ثبت کرده‌اند.

چند روز پیش نیز ستاد دیه آذربایجان‌شرقی اعلام کرد که جوان ۲۹ ساله تبریزی با اهدای ۱۰۰ میلیون تومان موجبات آزادی هفت زندانی را فراهم کرد.

جوان خیّری که نخواست نامش را بنویسیم

با پیگیری از ستاد دیه استان شماره او را پیدا کردیم تا گفت‌و‌گویی با این جوان خیر داشته باشیم. البته او به شرط افشا نشدن نام و هویت خود راضی به مصاحبه شد.

این خیّر نیکوکار، اهل و ساکن تبریز بوده و در حال حاضر دانشجوی رشته برق است و اخیرا مدتی برای گذراندن فرصت مطالعاتی به کشور دیگری رفته بود. او اخیرا به جرگه متاهلین پیوسته است.

به من بگویید بنده خدا

می‌خواهد تا او را بنده خدا خطاب کنیم و تاکید می‌کند با اسم و نشان‌اش کاری نداشته باشیم، با اینکه اصرار کردیم که کار او شاید فرهنگسازی خوبی در جامعه داشته باشد، باز هم قبول نکرد تا اسم اصلی او را منتشر کنیم.

می‌گوید: البته قبل از هر سوال و جوابی باید شفاف‌سازی کنم که من این کار را به همراه دوستم که همانند من دانشجوی دکترای رشته برق است، انجام داده‌ام و در این کار خیر تنها نبودم.

دو رفیق و یک نیت خالص

آن‌طور که خودش می‌گوید، به همراه دوستش مدت‌ها به دنبال انجام یک کار موثر، تاثیرگذار و ماندگار در جامعه بودند و کارهای زیادی هم انجام داده‌اند ولی در نهایت تصمیم می‌گیرند که قدمی در آزادسازی زندانیان بردارند.

او ادامه می‌دهد: دغدغه من و دوستم یک کار اثرگذار و تقسیم دل‌ها بود که با بررسی و تحقیقات به آزادی زندانیان رسیدیم و یقین داریم که خدا اثرات این کار را به ما برمی‌گرداند.

خیّر جوان تبریزی ادامه می‌دهد: وقتی پرونده این افراد را بررسی می‌کردیم، متوجه شدیم که خانواده این عزیزان با مشکلات زیادی روبه رو هستند، بنابراین تصمیم گرفتیم با آزاد کردن عزیزشان آنها بر این مشکلاتشان فائق بیایند و گرهی از زندگی‌شان باز شود.

جوان ۲۹ ساله تبریزی به همراه دوست‌اش تصمیم دارند تا باز هم در صورت عنایت پروردگار به کار خود ادامه داده و زمینه آزادسازی زندانیان را فراهم کنند.

او می‌گوید: البته برنامه راه‌اندازی یک واحد تولیدی و به کارگیری جوانان بیکار که به علت اشتغال مشکلات زیادی دارند، را هم داریم تا بتوان کمکی برای آنها شد.

از این خیّر جوان می‌پرسم که آیا وضع مالی خوبی دارید و از سر پولداری دست به این کار زده‌اید که می‌گوید: شاید باور نکنید ولی من و دوستم اصلا وضعیت مالی آنچنانی نداریم ولی از صمیم قلب معتقدیم که خداوند حسابی حواس‌اش به همه چیز هست.

 

خدا به اندازه دلت می‌دهد

او ادامه می‌دهد: مادرم یک ضرب‌المثلی را همیشه تکرار می‌کند و می‌گوید که خدا به اندازه دلت به تو می دهد و من به این حرف اعتقاد قلبی دارم.

خیّر جوان تبریزی می‌گوید: من ۲۹ سال دارم و شاید برخی‌ها بگویند که این پول می‌توانست پشتوانه مالی خوبی برای زندگی شخصی‌ام باشد ولی از نظر من اینگونه نیست زیرا چگونه می‌توان مشکلات دیگران را دید و به فکر رفاه و آسایش هر چه بیشتر خود بود.

او می‌‌افزاید: باور کنید که اگر کاری را بدون چشمداشت مالی و صرفا برای رضایت خداوند انجام دهید، خداوند عوض آن را چند برابر بیشتر می‌دهد.

این جوان تبریزی اخیرا ازدواج کرده و همسرش را نیز مشوق اصلی خود در این کار بزرگ می‌داند، او می‌گوید: ازدواج بنده در دوران کرونایی بود از این‌رو مراسم خاصی نگرفتیم و من هزینه آنچنانی برای عروسیم نکردم و با همراهی و تشویق همسرم به جای هزینه عروسی در این راه هزینه کردیم.

عالمی را شاد کرد، آن کسی که یک دل را شاد کرد

این خیر تبریزی در پایان صحبت‌هایش می‌گوید: من کوچکتر از آن هستم که بخواهم به کسی توصیه کنم ولی به گفته صائب تبریزی عالمی را شاد کرد، آن کسی که یک دل را شاد کرد، پس چه بهتر که حواسمان به دور و اطراف‌مان باشد و برای تقسیم لبخند منتظر شرایط خاصی نباشیم.

به گفته تقی پور، مدیر ستاد دیه آذربایجا‌ن شرقی، تاکنون ۵۰۰ خانواده به سنت حسنه اهداء هزینه ضیافت و احسان پیوسته‌اند که موجبات آزادی بیش از ۲۵۰ زندانی غیرعمد را فراهم ساخته‌اند‌.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول