اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خانه‌های کوچک حمایتی و توانبخشی بهزیستی در زنجان ایجاد می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: خانه‌های کوچک حمایتی و توانبخشی بهزیستی برای افراد دارای معلولیت، سالمندان، کودکان و بزرگسالان ایجاد می‌شود.

خانه‌های کوچک حمایتی و توانبخشی بهزیستی در زنجان ایجاد می‌شود

 محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از ایجاد خانه‌های کوچک حمایتی و توانبخشی بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: خانه‌های کوچک حمایتی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت، سالمندان،کودکان و بزرگسالان مبتلا به بیماری‌های مزمن روانی و کم توانان ذهنی معلولان دارای آسیب نخاعی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزایش عملکرد خدمات، مصرف داروی کمتر و افزایش امید به زندگی و زندگی مستقل را از مزایای راه‌اندازی خانه و مراکز کوچک عنوان کرد و افزود: مطابق ماده 19 کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت، گروه هدف دارای این فرصت  است که مکان اقامت خود محل و افرادی که می‌خواهند با آنها زندگی کنند را  برابر با سایرین برگزیده و ناچار به زندگی در شرایط زیستی ویژه‌ای نیستند.

وی تصریح کرد: ارائه مداخلات به هنگام برای رفع آسیب‏‌های احتمالی فردی و اجتماعی، آموزش مهارت‌‏های ارتباطی، حرفه‏‌ای و ایجاد شغل، آموزش مهارت‌‏های خود یاری، ایجاد بستر مناسب برای آموزش زندگی مستقل، ارزیابی و ارتقای میزان توانمندی فرد در رویارویی با مشکلات فردی و بین فردی، استقلال عاطفی و رشد شخصیت اجتماعی از اهداف ایجاد خانه‌های کوچک است.

محمدی قیداری ادامه داد: خدمات اقامتی شبانه‌‏روزی، خدمات توانبخشی، پزشکی، آموزشی، اجتماعی، حرفه‌‏ای و اشتغال برحسب نیاز ارائه خدمات توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی، ...) مورد نیاز هر فرد تا رسیدن به حداکثر بازتوانی، ارائه خدمات آموزشی نظیر آموزش فعالیت‌ها و مهارت‌های روزمره زندگی، مشاوره و مددکاری فردی، خانوادگی و گروهی، خدمات تحصیلی، هنری و ورزشی بسته به وضعیت توانخواهان، آموزش  خدمات مراقبتی به خانواده و مراقبین، از خدمات قابل ارائه در خانه‌های کوچک بهزیستی خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: به منظور هماهنگی‌های درون و برون سازمانی و تصمیم‌گیری در زمینه امور مرتبط با ارائه خدمات توانبخشی در مراکز شبانه‌روزی و روزانه، کمیته نظارت تخصصی استانی در مرکز استان متشکل از معاون امور توانبخشی (رئیس کمیته)، کارشناسان مرتبط در معاونت توانبخشی استان، نماینده رسمی تشکل استانی وابسته به انجمن عالی مراکز و در صورت نیاز رئیس اداره بهزیستی شهرستان تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول