اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پویش کمک به خانواده‌های نیازمند در ماه‌ محرم

مدیرعامل انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز گفت: با توجه به اینکه محرم در پیش است پویش مجازی کمک به خانواده‌های نیازمند راه‌اندازی می‌شود.

پویش کمک به خانواده‌های نیازمند در ماه‌ محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد علی کلاهدوز امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: این انجمن از سال 1367 فعالیت خود را با اولویت به اصل رفع محرومیت و تاُمین نیاز خانواده ها و حفظ شان، حرمت و کیان نیازمندان در کلیه مراحل کمک‌رسانی به منظور رسیدگی به امور ایتام و نیازمندان آغاز نمود و در حال حاضر  نزدیک به 1500 خانواده و بالغ بر 4000 نفر تحت پوشش انجمن هستند.

در انجمن خیریه چهارده معصوم اهواز با همت خیرین از بدو تاسیس نسبت به تأمین نیازهای مادی و معنوی خانواده‌های ایتام و نیازمند اهتمام شده و فعالیت‌های زیادی در زمینه های فرهنگی، اشتغالزایی، تامین مسکن نیازمندان و ... انجام می‌شود.

وی با اشاره به سی و دومین سال فعالیت انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز،تصریح کرد: فعالیت انجمن خیریه در دهه اول بیشتر به مسائل معیشتی خانواده‌های تحت پوشش مانند حقوق ماهیانه، سبد غذایی ، درمان، مسکن، پوشاک، نوشت افزار و ... معطوف بود.

مدیرعامل انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز با اشاره به خدمات‌رسانی به خانواده‌های نیازمند در بخش های متعدد،گفت: در دهه دوم فعالیت با توجه به شرایط جامعه و ایجاد برخی آسیب های اجتماعی، معاونت فرهنگی تاسیس شد که خوشبختانه به توفیقات زیادی نائل آمدیم.

کلاهدوز تصریح کرد: در سال گذشته از جمعیت دو هزار نفری دانش آموزی و دانشجویی تحت پوشش ۷۵۰ نفر در مدارس خود ممتاز درسی شناخته شدند که برای آنها جشن ممتازان در یکی از سالن های بزرگ شهر برگزار شد. همچنین کتابخانه ای با ۱۳۰۰۰ جلد کتاب و مهدکودک  نیز راه اندازی شد.

وی گفت: واحد اشتغال وکاریابی به منظور توانمند سازی و استقلال مالی خانواده ها نیز تاسیس شد و با سازمان فنی و حرفه ای نیز تفاهم نامه ای منعقد گردید تا در جهت توانمندسازی به خانواده های تحت پوشش آموزش و مدرک لازم داده می شود.

مدیرعامل انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز  با اشاره به اقدامات انجمن در دهه سوم فعالیت خود، افزود: در کنار تامین معیشت و ایجاد توانمندسازی،  مشاوره به خانواده ها و توجه به مسائل روانشناختی افراد تحت پوشش رویکرد این انجمن در دهه سوم فعالیت است.

وی تصریح کرد: در این دوره به منظور خدمات رسانی به خانواده های نیازمند صندوق قرض الحسنه بنی هاشم تاسیس شد که هیچگونه سودی از وام گیرنده دریافت نمی کند؛ راه اندازی موسسه آموزشی آیین ومعرفت جنوب دیگر اقدام انجمن در جهت اعتلا آموزش و فرهنگ شهر است که حدودا ۱۰ سال از تاسیس آن می گذرد.

کلاهدوز بیان کرد: شیوع بیماری کرونا و ایجاد تورم و گرانی در جامعه مشکلاتی را برای انجمن ایجاد کرده و به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن فضای کسب و کار از تورم و گرانی،کمک های مردمی نیز کمتر شده است لذا انجمن به تنهایی و با شیوه‌های قبلی نمی تواند در تامین نیازهای خانواده های تحت پوشش فائق آید.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتباط مستمر انجمن خیریه با اصحاب رسانه، اظهار داشت: انجمن در نظر دارد همه ساله در روز خبرنگار از  خبرنگاران و رسانه هایی که بیشترین فعالیت را در زمینه اشاعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری داشته اند تقدیر ویژه به عمل آورد.

کلاهدوز همچنین گفت: انجمن خیریه اقدام به راه اندازی پویش هایی در فضای مجازی نموده است و با توجه به اینکه محرم در پیش است پویش کمک به این خانواده‌ها نیز از سوی انجمن راه اندازی خواهد شد که تقاضا داریم در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: برگزاری سالانه جشنواره‌های هنری با مضامین نیکوکاری به‌طور سراسری و کشوری در دست اقدام است که به نفرات برتر جوایز درخور و شایسته تقدیم می شود.

انتهای پیام/72068/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول