اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رقابت 7000 دانش‌آموز گنبدی در کنکور سراسری/ 12 حوزه آزمون مهیای برگزاری کنکور

رئیس اداره سیاسی و امنیتی فرمانداری گنبدکاووس با اشاره به اینکه 12 حوزه برگزاری مهیای برگزاری ایمن کنکور سراسری هستند، گفت: تعداد 6 هزار 915 نقر از دانش‌آموزان در گنبدکاووس در آزمون کنکور شرکت خواهند کرد.

رقابت 7000 دانش‌آموز گنبدی در کنکور سراسری/ 12 حوزه آزمون مهیای برگزاری کنکور

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، کنکور این روزها به بزرگترین معضل و ابهام ذهنی جوانان و نوجوانان مردم ایران اسلامی به ویژه خانواده‌های دانش‌آموزان تبدیل شده است که البته بالاخره مقرر شد تا از فردا همه داوطلبان به نوبت و در طی چهار روز با یکدیگر به رقابت بپردازند.

از این رو کمیته برگزاری آزمون در سطوح مختلف ملی، استانی و شهرستانی تشکیل جلسه می‌دهد تا با بررسی الزامات و نیازمندی‌های روزهای آزمون بستر را برای برگزاری ایمن، سالم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهیا کنند که به همین منظور جلسه کمیته برگزاری آزمون شهرستان گنبدکاووس با حضور اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

* رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی الزامی است/ خانواده‌ها نگران نباشند

رئیس اداره سیاسی و امنیتی فرمانداری گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونای کشور آزمون سراسری در موعد مقرر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمون سراسری در شهرستان گنبدکاووس در هفت مرکز دانشگاهی و پنج مرکز آموزشی برگزار می‌شود.

حنیفه عصمتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، دانشگاه غیرانتفاعی شمس، دانشکده فنی کوثر، موسسه آموزش عالی شرق گلستان و مرکز آموزش علمی و کاربردی یک گنبدکاووس مراکز دانشگاهی هستند که حوزه امتحانی کنکور سراسری خواهند بود، افزود: مدارس تیزهوشان، بقیه‌الله (عج)، صدیقه کبری (س)، بصیرت و فرزانگان نیز مدارسی هستند که حوزه امتحانی خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه آزمون سراسری در گنبدکاووس همزمان با سراسر کشور از روز چهلرشنبه ۲۹ مرداد تا روز شنبه اول شهریور ماه به مدت چهار روز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در آزمون امسال در گنبدکاووس ۶ هزار و ۹۱۵ داوطلب شامل ۴ هزار و ۵۷ نفر خانم و ۲ هزار و ۸۵۷ نفر آقا خواهند بود.

رئیس اداره سیاسی و امنیتی فرمانداری گنبدکاووس بر استقرار نیروی انتظامی، اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی در محل‌های برگزاری آزمون تاکید کرد و گفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن در تمامی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی که در نظام آموزشی ما هم  بی‌تاثیر نبوده است برابر توافق به عمل آمده وزارتخانه‌های  بهداشت و علوم، دستورالعمل‌های بهداشتی با هماهنگی با موسسات و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مجری برگزاری آزمون ابلاغ شده است.

عصمتی با اشاره به اینکه ملاحظات و موازین بهداشتی باید از سوی مجریان برگزاری آزمون و داوطلبان رعایت شود، تصریح کرد: باید ایمن‌ترین و سالم‌ترین دوره برگزاری کنکور را داشته باشیم و تمام پروتکل‌های فاصله‌گذاری فیزیکی را به بهترین شیوه برگزار و اجرایی کنیم.

* داشتن ماسک برای داوطلبان ضروری است

دبیر کمیته برگزاری آزمون شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه تندرستی و سلامتی فرزندان یکی از نگرانی‌های همه مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی است، اضافه کرد: ابتدا قرار بود که کنکور در اواخر شهریور ماه برگزار شود که با توجه به حرکت به سمت فصل پاییز و احتمال همزمانی بیماری کووید ۱۹ با آنفلونزا ممکن بود، گرفتاری دو چندان شود.

علی ستاریان با تقدیر از برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش در چهار روز، ادامه داد: طبق جدول اعلام شده در روز چهارشنبه ۲۹ مرداد گروه آزمایشی هنر، در پنجشنبه ۳۰ مرداد گروه آزمایشی ریاضی و انسانی، روز جمعه ۳۱ مرداد گروه آزمایشی تجربی و در روز شنبه اول شهریور ماه گروه زبان خارجه به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید با ماسک سه لایه وارد محل آزمون شوند، خاطرنشان کرد: برای داوطلبانی که دوره نقاهت کرونا را گذرانده‌اند مکان خاص در محل آزمون در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول