اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

۸۰۰ هیئت عزاداری خوزستان در سامانه بیرق نام‌نویسی کردند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: تا شب گذشته بالغ بر ۸۰۰ هیئت عزاداری از خوزستان در سامانه بیرق نام‌نویسی کردند.

۸۰۰ هیئت عزاداری خوزستان در سامانه بیرق نام‌نویسی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا شب گذشته بالغ بر ۸۰۰ هیئت عزاداری از خوزستان در سامانه بیرق نام‌نویسی کردند که بر این اساس در رده دوم آمار این سامانه قرار داریم.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا چند روز آینده حدود دو هزار هیئت از استان خوزستان در سامانه بیرق نام‌نویسی خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: برگزاری مراسمات عزاداری محرم جز مراسماتی که سخنرانی و سینه‌زنی ساده و مختصری دارند باید در فضای باز صورت گیرند.

وی با بیان این‌که سینه‌زنی‌های شور و مراسمات زنجیرزنی حتماً باید در فضای غیر مسقف انجام شود، ادامه داد: فاصله اجتماعی برای هر نفر از هر طرف دو متر، ضدعفونی مکرر اماکن، استفاده مستمر از ماسک و شستشوی دست‌ها از مواردی است که باید رعایت شوند.

محمدمهدی نبی‌زاده تصریح کرد: درعین حالی که پخت‌وپز به شرط عدم توزیع غذا در محل، مشکلی ندارد اما بهتر است نذورات به سمت کمک‌های مؤمنان سوق یابند.

وی بیان کرد: اجرای تعزیه در اماکن شلوغ کاملاً ممنوع است و فقط تعزیه‌هایی با نهایتاً ۳۰۰ نفر بازدیدکننده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

نبی‌زاده در خصوص ایستگاه‌های صلواتی گفت: نذورات این ایستگاه‌ها باید به سمت توزیع ماسک ساماندهی شوند و با پخش صوت و ایجاد موکب‌های معرفتی و سلامت فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول