اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مجوز بهره‌برداری تله سیژ قزوین صادر شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: با اخذ استاندارد، مجوز بهره‌برداری تله سیژ قزوین صادر شد.

مجوز بهره‌برداری تله سیژ قزوین صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان داشت: با اخذ استاندارد، مجوز بهره‌برداری تله سیژ قزوین صادر شد.

فرخزاد گفت: بهره برداری اولیه تله سیژ در سال ۹۳ کلید خورد که به دلیل اشکالات فنی متوقف ماند.

وی افزود:  پس از تلاش‌ها و پیگیری‌های مجموعۀ سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین، اقدامات لازم به منظور راه اندازی، رفع ایرادات و تهیه تجهیزات و دستگاه‌های تله سیژ و دریافت استاندارد توسط این سازمان صورت پذیرفت.

وی افزود: در این پروژه ۳۴ اشکال رفع گردید و مجوز بهره‌برداری صادر شده است.

معاون عمرانی استاندار یادآور شد: استان قزوین با آب و هوای معتدل و شرایط اقلیمی مناسب، دارای طبیعتی چهار فصل است که دارای آثار و بناهای تاریخی و مذهبی متنوعی است و این استان را به یک منطقه گردشگری ویژه برای همه زمان‌ها تبدیل کرده است.

فرخزاد اظهار داشت: موقعیت مکانی، قابلیت‌ها و جاذبه های گردشگری تله سیژ قزوین، می‌تواند آن را در کشور منحصر به فرد کند و از استان‌های اطراف نیز علاقمندان به این منطقه مراجعه کنند.

وی افزود: این منطقه از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار بوده و فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی است و گامی مثبت در راستای ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

فرخزاد خاطر نشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی داریم تا علاوه بر فعالیت تله سیژ، بتوانیم تله اسکی را نیز در کنار این مجموعه مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

این مسؤول عمرانی ادامه داد: در حال حاضر روند اجرایی این پروژه نیز توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان پیش می‌رود و قرار شد تا زمانی که شرایط فراخوان آماده شود، راهبری این موضوع توسط این سازمان به انجام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: البته تاکنون چند سرمایه‌گذار برای انجام این موضوع اعلام آمادگی کرده‌اند اما چون زمان صدور گواهی استاندارد این منطقه به لحاظ ایجاد شرایط امنیت و حفظ جان مردم مشخص نبود لذا موضوع با شرایط ویژه در دست پیگیری قرار گرفت و هشت مورد بازرسی متداوم از این مجموعه نیز تاکنون به عمل آمده است.

فرخزاد تأکید کرد: برای انجام این موضوع نشست‌هایی با دفتر فنی، اداره کل ورزش و جوانان، هیات اسکی و سازمان همیاری شهرداری‌های استان جهت راه‌اندازی این مجموعه نیز برگزار شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، تله‌ سیژ کامان در ۱۵ کیلومتری شمال قزوین و در حاشیه جاده قزوین - رازمیان، ضلع شمال غربی راهدارخانه بهرام‌آباد و در منطقه نمونه گردشکری واقع شده است، این تله‌سیژ در سال ۹۳ به بهره‌برداری رسید و مورد استفاده گردشگران و مردم قرار می‌گرفت، اما در سال ۹۵، به دلیل اشکالات فنی و ایراداتی که سازمان استاندارد به آن وارد می‌دانست و در پی حواشی ناشی از سقوط یک بانوی میانسال و فوت وی، تعطیل شده بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول