اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بکارگیری «کنسول عایق» در شبکه توزیع برق استان مرکزی، برای نخستین بار در کشور

معاون برنامه‌ریزی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، از بکارگیری کنسول عایق در شبکه توزیع برق استان برای نخستین بار در کشور و در راستای حفظ محیط زیست و گونه های جانوری خبر داد.

بکارگیری «کنسول عایق» در شبکه توزیع برق استان مرکزی، برای نخستین بار در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد نیکویی صبح امروز در بازدید از طرح بکارگیری کنسول عایق در شبکه توزیع برق استان مرکزی اظهار کرد: طی یک مانور اصلاح و بهینه سازی پنج کیلومتر شبکه فشار متوسط روستایی شهرستان اراک با بکارگیری 60 کنسول عایق با هدف حفظ محیط زیست، تداوم جریان برق، کاهش قطع و اتصال ناشی از پرنده‌زدگی انجام شد.

وی بیان کرد: این کنسول‌ها برای اولین بارطی یک طرح تحقیقاتی با همکاری یک شرکت تولید کننده رنگ با رنگ عایق ۱۲ کیلوولت سبز رنگ  عایق شده و موجب حفظ جان پرندگان خواهد شد.

نیکویی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی پایه‌گذار  کمیته پرندگان و شبکه‌های برق ایران است، افزود: ایمن سازی خطوط برق حاشیه تالاب میقان به منظور حفاظت از پرندگان، نصب آشیانه مصنوعی با فاصله ایمن از خطوط طبق پروتکل‌های جهانی در این مکان نیز انجام شده، زیرا برخی پرندگان سال‌هاست به علت از بین رفتن مکان‌های زادآوری در تالاب میقان تولیدمثل آنان صورت نپذیرفته است.

وی بابیان اینکه در راستای سازگاری با محیط زیست و آشتی با طبیعت چندین پروژه انجام شده است، گفت: انجام این خلاقیت نوین گامی مهم در راستای حفظ جان پرندگان و اکوسیستم است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول