اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آغاز برداشت لیمو ترش در جهرم؛ بزرگترین تولیدکننده فارس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با معرفی این شهرستان به عنوان بزرگترین تولید کننده لیمو ترش استان فارس، گفت : برداشت از سطح 5 هزار و 100 هکتار باغات لیمو ترش آغاز شده است.

آغاز برداشت لیمو ترش در جهرم؛ بزرگترین تولیدکننده فارس

علی جوکار در گفت‌وگو با سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس در جهرم با اعلام اینکه لیموی پرشین از ارقام برتر کشوری است، اظهار داشت: این محصول جهت تازه‌خوری در سطح ۱۰۰ هکتار با تولید ۱۲۰۰ تن در ماه مرداد به بازار عرضه شد.

وی افزود: ارقام کاشت شده در این شهرستان شامل لیموی آب ، لیسبون (خارگی) و لیموی پرشین است و برداشت لیموترش از مرداد ماه با لیموی پرشین آغاز و تا اواخر بهمن ماه ادامه دارد که ۱۵۳ هزار تن از این محصول به بازار وارد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با بیان اینکه این شهرستان مقام اول بسته‌بندی و سورتینگ مرکبات  را در فارس به خود اختصاص داده است، بیان داشت: بخشی از  لیموترش نیز در جهرم برای صادرات به استان‌ها و کشورهای دیگر با بسته بندی‌ مناسب عرضه می‌شود.

جوکار با توجه به برداشت چند ماهه لیمو در شهرستان جهرم و صادرات این محصول، گفت: در بازار زمینه اشتغال فصلی خوبی فراهم شده که در حدود ۱۵۰ هزار نفر در این زمینه مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول