اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۱۸سال بلاتکلیفی 4000 کارگر پاکدشتی/ مردم: وعده‌های مسوولین محقق نشد

4000 کارگران پاکدشتی با امید خانه دار شدن و یافتن سرپناهی ۱۸ سال پیش در اتحادیه کارگری ثبت نام کردند اما اکنون با گذشت سال‌ها همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند.

۱۸سال بلاتکلیفی 4000 کارگر پاکدشتی/ مردم: وعده‌های مسوولین محقق نشد

خبرگزاری فارس از پاکدشت؛ محمد خزایی:  سال ۱۳۸۱ بزرگترین اتحادیه شهرستان متشکل از ۳۵ تعاونی با ۴۰۰۰ عضو شکل گرفت که بیشترین اعضای آن کارگران پاکدشتی هستند، آنان به امید خانه دار شدن حق عضویت و سهام خود را در همان سال پرداخت کرده تا از امتیاز خوش حسابی برخوردار شوند.

تمام این کارگران با امید یافتن سرپناهی رویاهای مختلفی برای خانواده خود در سر می پروراندند اما نمی دانستند روزها و شب‌ها سپری می شود اما با گذشت ۱۸ سال بلاتکلیفی و مستاجری همچنان باید چشم انتظار باشند.

حمیدی از اعضای این اتحادیه در گفت‌وگو با فارس،‌ درباره مشکلات پیش آمده بر سر راه اعضای اتحادیه، گفت: من از سال ۸۳، با پرداخت مبلغ ۵میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، اقدام به خریداری زمین از اتحادیه کردم و آن‌ها به ما وعده تحویل یک ساله زمین را داده اما اکنون ۱۸ سال از موعد مقرر می‌گذرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسئولین در اینباره وعده‌هایی داده‌اند که عملی نشده، گفت: ما از فرمانداری، استانداری، اتحادیه، وزارت راه و شهرسازی و بسیاری دیگر از نهادها در طی این سال‌ها پیگیری کرده‌ایم، اما متاسفانه صرفا وعده‌هایی به ما داده‌اند که هیچ کدام محقق نشده است. 

مظفری یکی دیگر از اعضا اتحادیه مسکن امیرالمومنین، در همین رابطه بیان داشت: من یک کارگرم و این مسئله بسیار برایم مهم است. ماچند روز در مکان‌های مختلف نیز تجمع کردیم تا شاید صدایمان به گوش مسئولان برسد و دست از بی‌توجهی به این ماجرا بردارند.

 اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگری: حق با مردم است!

قاسم یوسفی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگری، کارمندی و صنوف پاکدشت در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس، با تاکید بر این که در ماجرای زمین‌های شهرک امیرالمومنین حق کاملا با مردم است،‌ تصریح کرد: متاسفانه علیرغم آنکه تمام استعلامات و مجوزهای قانونی کسب شده، مسکن و شهرسازی شهرستان پاکدشت همکاری نکرده و اداره ثبت جلوی واگذاری قطعات به صاحبان آن را گرفته است.

وی با اشاره به ادعای مسکن و شهرسازی مبنی بر مالکیت زمین‌های شهرک امیرالمومنین، تشریح کرد: این ادعا کاملا بی‌اساس بوده و دادگاه به عنوان عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیر، در رای صادره‌اش تصریح کرده که این اراضی موات نیست.

یوسفی با تاکید دوباره بر عدم وجود هرگونه مشکل قانونی در مالکیت این زمین‌ها، گفت: ما برای گرفتن مجوز ساخت پرونده کامل شده را به شورای عالی معماری و شهرسازی فرستادیم، مسکن و شهرسازی باز با شورای عالی نامه‌نگاری کرده و با تکرار ادعای خود مانع صدور مجوز ساخت شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگری، کارمندی و صنوف پاکدشت،‌ درباره دیگر مشکل ایجاد شده عنوان کرد: اخیرا طی مکاتبه مسکن و شهرسازی با اداره ثبت شهرستان از صدور سند جلوگیدی شده این درحالی است که پیش از این برای ۲ هزار نفر از اعضای اتحادیه سند مشاعی صادر شده است.

 اداره ثبت اسناد واملاک پاکدشت: زمین‌ها موات هستند

داودی، رئیس اداره ثبت اسناد واملاک پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس بیان داشت: این اراضی خارج از بافت شهر بوده و مسکن و شهرسازی با ارائه رأی هیأت هفت نفره مبنی بر موات بودن این اراضی درخواست سند کرده است.

محیط زیست:  تصمیم با شورای عالی شهرسازی و معماری است

محمدرضا سعید پور رئیس اداره محیط زیست پاکدشت درباره موضع مجموعه خود عنوان کرد: در گذشته خط مرزی محیط زیست دوبار جابجا شده اما تصمیم نهایی با شورای عالی شهرسازی و معماری بوده و ما برای کمک به کارگران زحمتکش تمام تلاش خود را کرده ایم.

به گزارش فارس، شنیده ها حکایت از تبدیل این پروژه به شهرک و یا الحاق زمین‌ها به محدوده شهر دارد این در حالی است که هفته آینده در همین رابطه جلسه ای در وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف نهایی پروژه تشکیل می‌شود.

تأمین مسکن در سال‌های اخیر به بحرانی همه گیر بدل شده و تحویل این ۴هزار قطعه زمین به صاحبان‌شان می‌تواند مرهمی بر مشکل فراگیر تأمین مسکن باشد. دادستان عمومی و انقلاب پاکدشت و رئیس اداره راه و شهرسازی پاسخگوی خبرنگار فارس نبودند. 

این گزارش برای پیگیری سوژه‌ مردمی "سردرگمی ۱۸ ساله ۴ هزار پاکدشتی برای مسکن‌دار شدن در شهرک امیرالمؤمنین "  در سامانه مردمی فارس من تهیه شده است.

انتهای پیام/پ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول