اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر دفاع ترکیه: منابع نظامی خود را با طرابلس به اشتراک گذاشته‌ایم

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر تداوم حمایت از دولت وفاق ملی لیبی، گفت منابع نظامی خود را با نیروهای این تشکیلات به اشتراک گذاشته و در حال ارائه آموزش نظامی به آنهاست.

وزیر دفاع ترکیه: منابع نظامی خود را با طرابلس به اشتراک گذاشته‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه که روز گذشته (دوشنبه) به همراه دیگر مقامات نظامی این کشور به طرابلس، پایتخت دولت وفاق ملی لیبی سفر کرده بود، بر تداوم حمایت آنکارا از این کشور تاکید کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی‌صاباح» آکار امروز (سه‌شنبه) طی نشست خبری در طرابلس توضیح داد ترکیه مصمم است از تمامیت ارضی لیبی حفاظت کرده و به حمایت از پروژه‌های توسعه‌ای و بشردوستانه در این کشور ادامه می‌دهد.

وی با «سازنده و مثبت» خواندن نشستی که با مقامات دولت وفاق ملی لیبی و همچنین «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر در طرابلس داشت، گفت که انتظار حاصل شدن نتایج مفید برای مردم لیبی از این مباحثات را دارد.

بر این اساس، وزیر دفاع ترکیه اظهار داشت: «طبق دستورات رئیس‌جمهور ما (رجب طیب اردوغان)، به ایستادن در کنار خواهران و برادران لیبیایی خود ادامه می‌دهیم، کسانی که با آنها تاریخچه ۵۰۰ ساله داریم و تلاش می‌کنیم امنیت و رفاه را برای مردم لیبی تامین کنیم».

آکار همچنین اظهار داشت که ترکیه به عنوان بخشی از توافق همکاری که با دولت وفاق ملی لیبی امضا کرده، منابع نظامی خود را با نیروهای این تشکیلات به اشتراک گذاشته و در حال ارائه آموزش نظامی به آنهاست.

به نوشته دیلی‌صاباح، وی ضمن اشاره به کمک نیروهای امنیتی ترکیه در خنثی‌سازی مین‌های ضدنفر کار گذاشته شده توسط تشکیلات موسوم به «ارتش ملی لیبی»، ادامه داد: «ما همچنین فعالیت‌های بشردوستانه [در لیبی] انجام داده و هر نوع حمایتی را برای کارهای درمانی و بیمارستانی ارائه کرده‌ایم».

 لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. دو طرف از فروردین سال ۹۸ وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول