اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

1800 هیأت در کرمانشاه فعال هستند/ مجوز فعالیت هیأت منوط به ثبت‌نام در سامانه «بیرق»

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 800 هیأت در این استان، گفت: برای اولین بار سامانه «تکیه» را برای اعلام برنامه‌های هیأت‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن برنامه هیأت‌ها بررسی می‌شود و در دسترس دیگران قرار می‌گیرد.

1800 هیأت در کرمانشاه فعال هستند/ مجوز فعالیت هیأت منوط به ثبت‌نام در سامانه «بیرق»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام یوسف احمدی امروز در جمع اصحاب رسانه، در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در رابطه با عزاداری ماه محرم در استان، اظهار داشت: مبنای برنامه براساس تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی است.

وی به راه‌اندازی سامانه‌ای با عنوان «بیرق» اشاره و بیان کرد: هیأت‌ها و کسانی که قصد برگزاری مراسمات عزاداری در این ایام را دارند باید وارد این سامانه شوند و باید مسؤول بهداشت هیأت، مداح و ناظر و... هیأت را معرفی کنند و براساس آن با پذیرفتن یک سری تعهدات، تاییدیه برگزاری مجالس عزاداری برای آن‌ها صادر می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به ممنوعیت برگزاری مجالس در سقف زیر ۶ متر اشاره کرد، گفت: ایستگاه‌های صلواتی برای توزیع غذا و شربت برپا نمی‌شود، توزیع نزولات به صورت غذای گرم اگر باشد باید به صورت بسته‌بندی و بیرون از هیأت باشد ولی بهتر است به صورت جیره خشک همچون طرح مساوات و همدلی بین نیازمندان توزیع شود. 

وی به فعالیت یک‌هزار و ۸۰۰ هیأت در استان اشاره و بیان کرد: برای اولین بار سامانه «تکیه» را برای اعلام برنامه‌های هیأت‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن برنامه هیأت‌ها بررسی می‌شود و به اطلاع دیگران می‌رسد.

احمدی با اشاره به تفا‌هم‌نامه‌های صورت گرفته با اداره‌ کل آموزش و پرورش و اداره کل ورزش استان، افزود: قرار شده فضاهای آموزشی و ورزشی را در اختیار هیأت‌های که معرفی‌نامه از سازمان تبلیغات اسلامی دارند، قرار دهند تا روضه سیدالشهدا (ع) برگزار شود.

وی در خصوص نیاز هیأت‌ها به ماسک و مواد ضدعفونی، گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان متقبل شده که هر هیأت به هر میزانی که ماسک و اقلام بهداشتی نیاز دارد را تامین و به نرخ مصوب در اختیار آن‌ها قرار دهد منوط بر اینکه معرفی‌نامه سازمان تبلیغات را ارائه دهند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول