اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ممنوعیتی برای ورود مسافر به خراسان رضوی وجود ندارد

استاندار خراسان رضوی درجلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری اعلام کرد: ممنوعیتی برای ورود مسافر و خودرو به استان وجود ندارد.

ممنوعیتی برای  ورود مسافر به خراسان رضوی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی، علیرضا رزم‌حسینی درجلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری استان که با حضور معاونان اقتصادی و زیارت دراستانداری برگزارشد، اظهار کرد: کرونا اقتصاد جهان و از جمله اقتصاد کشور ما را تحت تاثیر خود قرار داده است. 

استاندار خراسان رضوی افزود: ایران با وجود همه بحران‌ها هنوز نسبتا شرایط مناسبی در مدیریت و مقابله با کرونا دارد که در این زمینه دستگاه سلامت و مراقبت‌های مردمی نیز تاثیرگذار بودند. 

وی با بیان اینکه به حوزه کسب و کارهای خراسان رضوی به ویژه در حوزه گردشگری خسارت وارد شده است، گفت: این خسارت‌ها در حالی اتفاق افتاد که اقتصاد استان به نوعی به حوزه زائران و گردشگری وابسته است.

رزم حسینی به شرایط ورود زائر و مسافر به استان اشاره کرد و یاد آور شد: ممنوعیتی برای ورود مسافر و خودرو به استان وجود ندارد و اگر زائر و مسافر به مشهد نمی‌آید مربوط به اقتصاد و شرایط خود زائر و مسافر است.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که اگر تاسیسات گردشگری تبلیغات کنند مانعی وجود ندارد، ادامه داد: راهکار استفاده از ماسک است مسافر نیز ماسک را بزند و از تاسیسات گردشگری استفاده کند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در استان برای پیشگیری و مقابله با کرونا تصریح کرد: در حال حاضر خراسان رضوی آمار نگران کننده‌ای ندارد، دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی تلاش زیادی کرده‌اند و مدیریت خوبی انجام شده است، هم چنین حداقل 70 درصد مردم نیز از ماسک استفاده می‌کنند.

هم چنین معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در این جلسه اظهار کرد: در 4 ماهه اول سال 99 حدود 7 میلیون و 500 هزار نفر زائر و گردشگر به مشهد مقدس و حدود 9 میلیون و 900 هزار نفر به استان وارد شده‌اند که در مقایسه با سال 98 به ترتیب در مشهد 39 درصد کاهش و برای استان 44 درصد کاهش داشته است. 

محمدصادق براتی افزود: 73 درصد زائران و گردشگران مشهد در 4 ماهه نخست سال جاری از مقصد خراسان رضوی به این شهر سفر کرده‌اند و حضور این افراد به اقتصاد شهر مشهد کمک شایانی نمی‌کند. 

وی درباره فعالیت زائرسراها و مراکز اقامتی دولتی نیز اظهار کرد: از ابتدای اسفند مراکز اقامتی دولتی پذیرش زائر و مسافر نداشته‌اند.

براتی درباره برخی فعالیت اتحادیه هتل‌داران نیز عنوان کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه جامعه حرفه‌ای هتل‌داران تشکیل شده است و بعد از آغاز به کار جامعه حرفه‌ای، اتحادیه هتل‌داران نباید فعالیتی داشته باشد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت گردشگری استان ارائه کرد و گفت: این استان دارای دو هزارو 724 تاسیسات گردشگری با 118 هزار و 850 تخت و 44 هزار و 304 تخت است.

مکرمی‌فر با بیان این که در حال حاضر فقط 61 هتل با 3 درصد اشغال در استان فعالیت دارند، افزود: حدود دو سوم دفاتر خدمات مسافرتی استان نیز تعطیل شده‌اند.

وی اظهار کرد: تمام اهتمام لازم برای برطرف کردن مشکلات مرتبط با تاسیسات گردشگری با پشتیبانی و هماهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استانداری که امکان پذیر بوده برای بخش‌خصوصی حوزه صنعت گردشگری انجام شده و در این راستا درک متقابلی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شده است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی همچنین در مورد نظارت و بازرسی صنعت گردشگری، وضعیت واحدهای فعال گردشگری از ابتدای بازگشایی و اقدامات انجام گرفته با توجه به شروع کرونا گزارشی را ارائه کرد و گفت: در این مدت 2هزار و 870 بازدید نظارتی انجام شده که 492 بازید تلفیقی با سایر دستگاه‌های نظارتی شامل اماکن، بهداشت، صمت و شهرداری بوده است.

مکرمی‌فر تصریح کرد: نتیجه این بازیدها 361 تذکر، 371 اخطار، 474 جلوگیری از فعالیت و 387 مورد رسیدگی به شکایت بوده است.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان جامعه هتلداری و گردشگری استان نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون برون رفت از شرایط کنونی مطرح کردند.

انتهای پیام/70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول