اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم اعلام آمادگی وزارت نیرو برای خرید تضمینی آب دریای خزر

استاندار سمنان گفت: وزارت نیرو نسبت به خرید تضمینی آب آشامیدنی طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اعلام آمادگی کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

لزوم اعلام آمادگی وزارت نیرو برای خرید تضمینی آب دریای خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر ظهر امروز در دیدار مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با وی در استانداری سمنان با اشاره به این‌که وزارت نیرو میزان خرید تضمینی آب آشامیدنی از طرح انتقال آب دریای خزر را اعلام نکرد، اظهار کرد: این وزارتخانه باید نسبت به خرید تضمینی آب آشامیدنی از اجرای این طرح به استان سمنان اعلام آمادگی کند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر منابع آبی استان سمنان در بخش‌های مختلف وضع مطلوبی ندارد و اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر به کویر مرکزی چالش و مشکلات منابع آبی این استان را رفع می‌سازد.

استاندار سمنان ضمن تأکید بر توجیهی بودن انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، بیان کرد: این طرح انتقال آب برای تأمین آب آشامیدنی و صنعت، مشکلات و چالش کم‌آبی استان را برطرف خواهد کرد..

آشناگر افزود: ۵۰ میلیون مترمکعب از انتقال آب دریای خزر برای تأمین آب آشامیدنی و ۱۵۰ میلیون مترمکعب آن به‌منظور استفاده در بخش صنعت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به وضعیت آب در استان سمنان بیان کرد: توسعه و راهکار خروج از معضل خشک‌سالی این استان وابسته به اجرای طرح‌های آب‌رسانی ازجمله طرح انتقال آب دریای خزر است.

استاندار سمنان تأکید کرد: وزارت نیرو طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را مورد پیگیری قرار دهد؛ این طرح علاوه بر داشتن ردیف بودجه، مورد موافقت سازمان حفاظت محیط زیست نیز قرار دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول