اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از معرفی نمونه یک مطالبه‌گری صحیح تا انتقاد از ضعف برخی نهادها در حوزه امربه معروف

ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری برگزار و در خصوص نمونه‌های مطالبه‌گری موفق در استان، عملکرد نهادهای مختلف در این حوزه، شرایط امر به معروف و نهی از منکر و ... بحث و تبادل نظر شد.

از معرفی نمونه یک مطالبه‌گری صحیح تا انتقاد از ضعف برخی نهادها در حوزه امربه معروف

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی گفت: فضای مطالبه‌گری خوبی در استان شکل گرفته است و جوانان متقاضی ورود به عرصه مطالبه‌گری هستند.

وی عنوان کرد: در حوزه جلوگیری از فروش لباس‌های نامناسب نیز تحول خوبی در استان شکل گرفته است.

«تپه نورالشهدا» نمونه یک مطالبه‌گری درست

مسئول ستاد مطالبه‌گری استان یادآور شد: مطالبه‌گری تپه نورالشهدا حرکت ارزشمندی بود و در حال حاضر پایگاه فرهنگی فعالی است و برای دهه محرم برنامه از این محل به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه در امر مطالبه‌گری نیازمند همراهی و همکاری ادارات و سازمان‌ها هستیم، خاطر‌نشان کرد: در بحث رفتینگ در سامان باید برنامه‌ریزی صورت گیرد در غیر این صورت گردشگری تغییر خواهد کرد.

احمدی تصریح کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی ذیل شورای امر به معروف باشد که به نتیجه، نظارت و خروجی برسد، همانطور که موارد مطرح شده با پیگیری به نتیجه رسید، طرح هر موضوعی توام با پیشنهاد اجرایی و تغییر محسوس در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان باید پویاتر باشد، گفت: در غیر این صورت این ظرفیت مغفول خواهد ماند و دیده شدن امر به معروف و نهی از منکر باید با همراه شدن مردم باشد و اگر مردم وارد نشوند اتفاقی نخواهد افتاد.

ضعف حوزه‌های علمیه در امر به معروف

مسئول ستاد مطالبه‌گری استان ادامه داد: نباید توپ را در زمین یگدیگر بیاندازیم و اگر انتقاد صورت می‌گیرد در جهت پیشرفت در این امر است که حوزه‌های علمیه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ضعیف عمل می‌کند.

احمدی تولید پوشاک اسلامی را از دیگر مطالبات این ستاد دانست و افزود: تولیدی‌های دارای مد و طرح اسلامی از طرف صمت مورد حمایت قرار گیرند و تسهیلات داده شود تا تولیدات خوبی به بازار عرضه شود.

برخورد پلیس با 887 مورد کشف حجاب در خودرو

عبدالرضا قاضی‌زاده نیز در این جلسه با اشاره به آمار نیروی انتظامی استان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر گفت: هشت هزار و 712 مورد ارایه تذکرات لسانی در مصادیق بد حجابی و آلودگی صوتی داشته‌ایم و از 335 نفر تعهد تکرار مجدد در خصوص بدحجابی اخذ شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان ادامه داد: معرفی افراد به مراجع قضایی به دلیل بدحجابی و آلودگی صوتی ۱۱ مورد، برخورد با کشف حجاب در ماشین شخصی ۸۸۷ دستگاه با ۳۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان جریمه نقدی ، توقیف وسایل نقلیه ۹۷ دستگاه، کشف مشروبات الکلی ۳۵ هزار و ۶۸۰ لیتر ، انهدام باند تهیه و توزیع مشروبات الکلی ۱۱ فقره بوده است و ۴۱ نفر از افراد با تکرار مجدد به طرح امید دادگستری معرفی شدند.

وی خاطر‌نشان کرد: در خصوص تورهای مسافرتی و سیاحتی که وارد استان می‌شود نیز تصمیم‌گیری قطعی صورت گیرد که یا وارد نشوند و یا در صورت ورود نظارت و ساماندهی صورت گیرد.

حوزه علمیه پرورش‌دهنده آمران به معروف است

حجت‌الاسلام  یدالله رحمانی گفت: حوزه علمیه مسئولیت پرورش آمر به معروف و نهی از منکر را دارد و خواهران طلبه آمادگی حضور در گشت ارشاد را دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان افزود: ما می‌توانیم نمایشگاه‌ حجاب برگزار کنیم و بسیج نیز از این امر حمایت می‌کند.

 

در ادامه علی‌محمد اکبری گفت: در امر به معروف و نهی از منکر نیز خلاهای زیادی وجود دارد که نباید کار را زمین گذاشت و ستاد مطالبه‌گری در همین راستا تشکیل شد.

وی اظهار داشت: شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر «نهضت حسینی، مطالبه‌گری و فرهنگ‌سازی» است و هشتگ «بی‌تفاوت نباشیم»  نیز در فضای مجازی منتشر می‌شود.

فضا به گونه‌ای مهیا شود که مردم با ترس و لرز امر و نهی نکنند

در پایان حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گفت: به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید نگاه ویژه‌ای داشت و انقلاب عرصه را فراهم کرده که امر به معروف و نهی از منکر عملی با پشتوانه اجرایی مردمی داشته باشیم و این ظرفیت بسیار خوبی است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سیاست‌گذاری موانع را برطرف کنیم، فضا به گونه‌ای ایجاد شود که جامعه با رغبت امر و نهی کند نه با ترس و لرز.

وی با بیان اینکه می‌توانیم لسانی امر و نهی کنیم و مطالبه‌گری نیز مهم است، افزود: باید شیوه مطالبه‌گری تعیین و اولویت نیز مشخص شود و به مطالبه‌گر باید به عنوان اطلاح‌گر جامعه نگاه شود.
انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول