اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

«قرآن واضح» با قلم ایرانی چاپ و رونمایی شد

مصحف به خط «واضح» که قلمی ایرانی است و خوانش قرآن را سهولت می‌بخشد، رونمایی شد.

«قرآن واضح» با قلم ایرانی چاپ و رونمایی شد

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی قرآن «واضح» پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۸ مردادماه) در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

مجتبی حسینی توسل مدیرعامل برج میلاد درابتدای این مراسم، کمک به روانخوانی قرآن کریم را مهم‌‌ترین دلیل انتشار قرآن واضح عنوان کرد و گفت: قلم واضح و نقطه‌گذاری‌ها و اعراب‌های آن به گونه‌‌ای است که روخوانی را سهولت می‌بخشد.

وحید عزیزی‌نژاد طراح قرآن واضح هم درباره چرایی طراحی این مصحف گفت:کتابت مصاحف به سبک عثمانی و عربی است و ارتباط گرفتن ایرانی‌ها با آن را دشوار می‌کند، ما سعی کردیم با طراحی قلم و قرآن واضح، این ضعف را جبران کنیم.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران هم در سخنانی کوتاه پیشنهاد کرد در کنار قلم واضح که خوانش را تسهیل می‌کند، ترجمه‌ای واضح هم قرار بگیرد تا سرعت درک مفاهیم عمیق قرآنی را بالا ببرد.

 


بسم الله الرحمن الرحیم با قلم «فلک»

 

محسن سلیمانی طراح و مدیر هنری قرآن واضح هم خاطرنشان کرد: در طراحی لوگوی قرآن واضح از شکسته نستعلیق بهره بردیم، در تزیینات داخلی قرآن و سرسوره‌ها هم  از خط بنایی و کوفی بهره گرفتیم و ماحصل آن قلمی به نام «فلک» شد.

در پایان مراسم قرآن واضح با حضور سخنرانان مراسم و همچنین هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، رحیم خاکی رییس فرهنگسرای قرآن، ابوالفضل ذابح مدیر سابق موزه‌ هنرهای کتابتی و گردآورنده راهنمای موزه هنرهای تزئینی ایران، فاطمه کرکه‌آبادی، مهردخت دارابی، فرزاد ادیبی اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، وحید عزیزی‌نژاد بنیانگذار طرح مصحف با قلم واضح، محسن سلیمانی مدیر هنری و طراح، ناصر آذرشب، رضا بختیاری فرد و امید امامیان طراحان قلم واضح  رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول