اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مخالفت گانتز و اشکنازی با فروش «اف-۳۵» به امارات؛ «برتری هوایی اسرائیل باید حفظ شود»

وزرای جنگ و خارجه رژیم صهیونیستی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از توافقی برای فروش جنگنده‌های نسل جدید آمریکایی به امارات، تاکید کردند برتری هوایی تل‌آویو باید در منطقه حفظ شود.

مخالفت گانتز و اشکنازی با فروش «اف-۳۵» به امارات؛ «برتری هوایی اسرائیل باید حفظ شود»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اظهارات وزیر اطلاعات و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تکذیب گنجانده شدن بندی در توافق عادی‌سازی روابط با امارات عربی متحده مبنی بر فروش جنگنده‌های نسل پنجم «اف-۳۵» توسط واشنگتن به ابوظبی، «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم نیز به این گزارش‌ها واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحارونوت»، گانتز که بعد از عمل جراحی روی کمر خود، امروز (سه‌شنبه) از بیمارستان شبعا مرخص شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران به سوالاتی درباره فروش جنگنده‌های آمریکایی اف-۳۵ به امارات اظهار نظر کرد.

وی بدون اشاره به بی‌اطلاعی خود از بندهای توافق تل‌آویو با ابوظبی برای عادی‌سازی روابط، گفت: «من از توافق برای برقراری روابط دیپلماتیک با امارات عربی متحده حمایت می‌کنم، [اما] همزمان باید منافع امنیتی اسرائیل در منطقه حفظ شود».

این مقام صهیونیست تاکید کرد: «انعطاف‌پذیری اسرائیل به حفظ برتری هوایی در هرجایی از خاورمیانه بستگی دارد... اطمینان حاصل خواهم کرد که برتری ما در منطقه به خطر نیافتد».

همزمان «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که هم‌حزبی گانتز نیز هست، طی سخنرانی در این وزارتخانه، تصریح کرد: «ما هیچ وعده امنیتی [در توافق با امارات] را به رسمیت نمی‌شناسیم و در هر صورت اگر وعده‌ای داده شده، بدون اطلاع ما (حزب آبی‌سفید) بوده است».

این در حالی است که ابتدا روزنامه «هاآرتص» خبر مخالفت تل‌آویو با فروش جنگنده‌های آمریکایی اف-۳۵ به امارات را منتشر کرد و ساعاتی بعد روزنامه «یدیعوت آحارونوت» از وجود بند محرمانه در توافق تل‌آویو-ابوظبی درباره فروش این جنگنده‌ها خبر داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول