اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امارات و رژیم صهیونیستی در پی همکاری امنیتی در دریای سرخ

یک سند منتشر شده از موساد نشان می‌دهد که سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی، زمینه‌ای برای ارتقای همکاری‌های امنیتی در دریای سرخ است.

امارات و رژیم صهیونیستی در پی همکاری امنیتی در دریای سرخ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از علنی‌سازی سازش میان امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی، یک سند افشا شده از موساد نشان می‌دهد که توافق میان دو طرف، زمینه همکاری نظامی در دریای سرخ را ارتقا می‌بخشد.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، طبق این سند، عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل، زمینه یک ائتلاف نظامی را افزایش داده و می‌تواند به همکاری‌های امنیتی در دریای سرخ منجر شود. به خصوص اینکه دولت امارات به واسطه پایگاههای خود در اطراف این منطقه، آماده چنین همکاری است.

همچنین تسلط ابوظبی بر شبه نظامیان شورای انتقالی در جنوب یمن، می‌تواند سطح همکاری‌ها با رژیم صهیونیستی را افزایش دهد.

در همین حال هیأت رسمی اطلاع‌رسانی رژیم صهیونیستی، روز گذشته (دوشنبه) گفت که تل آویو آماده افزایش همکاری‌های امنیتی با ابوظبی است و همکاری‌های امنیتی در رأس دیگر همکاری‌های طرفین قرار دارد.

«ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دبی نیز روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفت که در صورت اطلاع از اقدام به اصطلاح خرابکارانه در سرزمین اشغالی، نهادهای امنیتی این رژیم را در جریان خواهد گذاشت. (جزئیات بیشتر)

شامگاه پنج‌شنبه پیش(۲۳ مرداد)، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد  تل‌آویو و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

اقدام امارات متحده عربی در علنی کردن توافق با رژیم اشغالگر قدس بر سر عادی‌سازی روابط، به رغم استقبال محور سعودی- آمریکایی، با محکومیت شدید اغلب کشورهای عربی و اسلامی و ملتها همراه است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول