اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

گلایه «آیت‌الله عبادی» از ستاد ملی کرونا؛ برای عزاداری محرم جزیره‌ای و قبیله‌ای عمل نکنید

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: مشاهده می‌شود که جمعیت در سالن قطار، هواپیما، بانک و بازار خارج از ضوابط حضور دارند که کسی با آن‌ها کاری ندارد اما نسبت به نماز جمعه و یا مجالس امام حسین(ع) آنقدر شرایط ایجاد می‌کنند که مردم از خیر آن می‌گذرند!

گلایه «آیت‌الله عبادی» از ستاد ملی کرونا؛ برای عزاداری محرم جزیره‌ای و قبیله‌ای عمل نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در جلسه ویدئو کنفرانس با ائمه جمعه استان، اظهار داشت: به‌دلیل اینکه محرم امسال استثنایی است و شرایط خاصی دارد، توصیه می‌شود شرایطی را که ستاد کرونا ابلاغ می‌کند رعایت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ستاد کرونا باید حرف علمی بزند و سلیقگی، جزیره‌ای و قبیله‌ای عمل نکند که متأسفانه مواردی را شاهد بوده‌ایم که البته تذکر نیز داده‌ایم، بیان داشت: از ستاد ملی کرونا انتظار است که هر روز یک حرف نزنند و اگر قاعده‌ای بیان می‌کنند بر روی آن ایستادگی کنند تا مردم نیز تشویق شوند نه اینکه باعث سرگردانی آن‌ها گردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: مشاهده می‌شود که جمعیت در سالن قطار، هواپیما، بانک و بازار خارج از ضوابط حضور دارند که کسی با آن‌ها کاری ندارد اما نسبت به نماز جمعه و یا مجالس امام حسین(ع) آنقدر شرایط ایجاد می‌کنند که مردم از خیر آن می‌گذرند!

عبادی تصریح کرد: برخی‌ها خیال می‌کنند مصیبت کربلا به 1400 سال قبل برمی‌گردد در حالی که مصیبت همین امروز است، یعنی تا جریان ظلم، بی‌عدالتی، مال‌پرستی و هواپرستی باشد، همه جا کربلا است.

وی با اشاره به اینکه آن دسته از افرادی که امروز دم از اسلام می‌زنند، خودشان یزید زمان هستند، گفت: داعش را چه کسی ایجاد می‌کند؟ حزب‌های ضد دین و ضد انسان را چه کسی ایجاد می‌کند؟ اطاعت از کفار و مشرکین پشت مرزها را چه کسی بر عهده می‌گیرد مردم مسلمان را چه کسی به اسارت می‌گیرد؟ کشورها را چه کسی خراب می‌کند؟ این اتفاق‌ها همه به اسم مسلمان صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان داشت: در هر شرایطی باید پیام کربلا را به مخاطبین برسانیم زیرا کربلا تمامش پیام است و اصل تولی و تبری که ریشه اصلی ایمان و اوجب واجبات می‌باشد، در این زمان باید خودش را نشان دهد.

عبادی با بیان اینکه متأسفانه برخی‌ها به اسم عالم مسلمان حتی یزد و امثال یزید را تقدیس می‌کنند، گفت: آن‌هایی که انصاف داشته و پیرو هر مذهبی که بوده‌اند، لعن بر ظالم را که از رحمت خدا دور است را به‌خوبی تبیین کرده‌اند.

وی مطرح کرد: اینکه برخی از حکام کشورهای اسلامی برای بقای حکومت ننگینشان چند روزی با صهیونیست‌ها بسازند و به‌دنبال ترامپ بروند و این همه اموال غارت شده مسلمین را به بیگانگان بدهند، منحصر به اکنون نیست بلکه در زمان‌های گذشته نیز بوده است.

وی تصریح کرد: تنها چیزی که امروز سر فصل مهم ما محسوب می‌شود و باید در پیام عاشورا به مخاطبان برسد، بصیرت است تا فرق بین اسلام و نفاق برای مردم روشن گردد زیرا اگر مردم از نظر بصیرت تأمین شوند در عزم و حمایت از اسلام کم نمی‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در پایان گفت: امیدواریم مسئله عدالت‌طلبی و بصیرت به حد نصاب برسد و مردم جهان از دست یزیدهای زمان خلاص و عدالت انجام شود و پایان حکومت‌های فاسد خودپرستی و مال‌پرستی اعلام گردد تا بشر از شر آن‌ها نجات یابد.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول