اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی/ روند افزایشی آمار مجرمان اینترنتی

فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: در دو سال اخیر آمار کشفیات مواد مخدر در شهرستان تقریباً ثابت بوده اما مصرف مواد صنعتی به دلیل گرایش جوانان افزایش داشته است.

گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی/ روند افزایشی آمار مجرمان اینترنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، علی سبحانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه جایگاه خبرنگاری مقدس است، اظهار داشت: خبرنگار آگاهی بخش است و با انعکاس اصولی و دقیق خبرها می‌تواند وحدت بخش باشد، تلاش خبرنگاران باید بر آن باشند که احساس امنیت در مردم ایجاد شود.

فرمانده انتظامی گلپایگان با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن گفت: آزادگان  مصداق عینی مبارزه، ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم هستند، آرامش امروز، مدیون جان‌فشانی آزادگان است که در بهترین سال‌های زندگی، سختی‌ها را به جان خریدند تا امنیت و جایگاه نظام خدشه‌دار نشود.

وی با بیان اینکه مراسم عزاداری محرم بر اساس مصوبات ستاد کرونا برگزار می‌شود و عزاداری حسینی تعطیل شدنی نیست، ادامه داد: بسیاری از هیأت‌ها، مساجد و تکایا فضاهای باز را برای عزاداری انتخاب کردند و آن را برای محرم آماده می‌کنند.

سبحانی با بیان اینکه رویکرد نیروی انتظامی امنیت مردم پایه است، گفت: امنیت پایدار به نقش پر رنگ‌تر مردم بستگی دارد، شهرستان گلپایگان به دلیل مشارکت مردم موضوعات پرتنش نداشته است، اجازه ندادیم امنیت مردم خدشه‌دار شود و به افراد هنجارشکن اجازه فعالیت داده نشده است و با مخلان امنیت به طور جدی برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی گلپایگان با بیان اینکه افزایش توان رزمی پلیس و تعالی رفتاری همکاران پلیس در دستور کار پلیس قرار دارد، افزود: پلیس با کمال عطوفت با مردم و با شدت، با مجرمان برخورد می‌کند و همواره نظارت و آموزش در دستور کار نیرو با هدف افزایش  تعالی رفتار است.

وی با بیان اینکه در پنج ماهه امسال دو هزار و ۷۷۱ پرونده در کلانتری‌های شهرستان تشکیل شده است، ادامه داد: ۶ هزار و ۸۰ ابلاغ قضایی و اجرای ۱۳ هزار و ۱۲۰ مأموریت توسط فوریت‌های پلیسی انجام شده است، همچنین ۱۱ هزار و ۱۰۰ مراجعه کننده داشتیم که هزار و ۲۵۰ مشاوره قضایی انجام شده است.

سبحانی با بیان اینکه جرائم خشن در پنج ماه نخست سال رخ نداده است، افزود: سال گذشته سارقان مسلحی که از استان خراسان در مسکن مهر خانه اجاره کرده بودند و قصد سرقت مسلحانه و سپس فرار به استان‌های غربی را داشتند ناکام ماندند و دستگیر و تحویل مرتجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی گلپایگان با بیان اینکه سرقت منزل ۲۸ درصد، سرقت موتورسیکلت ۱۱ درصد، قطعات خودرو ۲۷ درصد، جرائم عنف ۲۵ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: سرقت‌های خرد در باغ‌ها یا مکان‌های نیمه کاره که خلأ امنیت وجود دارد ۲۵ درصد رشد داشته است که عوامل انتظامی با حضور در چنین مکان‌هایی با دادن تذکرات انتظامی برای کاهش این جرائم تلاش می‌کنند.

وی از تعویض پلاک وسایل کشاورزی و ناوگان حمل و نقل عمومی در غرب استان به مرکزیت شهرستان گلپایگان خبر داد و گفت: در پنج ماهه امسال هزار و ۷۴۱ نفر برای امتحان آیین‌نامه مراجعه داشتند که ۴۸۷ نفر برای پایه یکم و ۶۸۱ نفر برای پایه دوم و سه هزار و ۹۵۰ نفر برای اخذ گواهی‌نامه مراجعه کردند و  به ۱۴۷ نفر آموزش فرهنگ ترافیک داده شد.

سبحانی با اشاره به اینکه امسال تاکنون هزار و ۶۸۱ دستگاه خودرو و ۷۰ دستگاه موتورسیکلت شماره‌گذاری شد، بیان کرد: تصادفات جرحی و فوتی از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است چون سال گذشته ۲۴۸ تصادف جرحی اما امسال ۱۸۴ مورد بوده است و آمار فوتی‌ها بر اثر تصادفات سال گذشته هفت نفر و امسال تاکنون دو نفر است، ۹۰ درصد تصادفات به علت خطای انسانی رخ می‌دهد و با رعایت درست فرهنگ ترافیک، تصادفات کاهش می‌یابند.

فرمانده انتظامی گلپایگان‌ با بیان اینکه در دو سال اخیر آمار کشفیات مواد مخدر تقریباً ثابت بوده اما مصرف مواد صنعتی به دلیل گرایش جوانان افزایش داشته است، اظهار کرد: پرونده‌های مجرمان اینترنتی به خصوص کلاه‌برداری اینترنتی هر سال افزایش دارد که لازم است مردم مراقب باشند و بدون شناخت طرف متقابل پول ندهند و میزان بزهکاری در این زمینه را مردم می‌توانند کنترل کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی برای امنیت و آرامش مردم شهرستان در سایه اتحاد و همدلی مردم تلاش می‌کند، ادامه داد: اگر میزان مشارکت مردم باشد با آسیب‌پذیری مواجه خواهیم بود و بعضی مشکلات اجتماعی را می‌توان با فرهنگ‌سازی رفع کرد و با وجود ۲۶ دستگاه فرهنگی نباید موضوعات فرهنگی مردم، امنیتی شود.

سبحانی تأکید کرد: هرگاه در موضوعات اجتماعی و اعتقادی ضعیف عمل شود، میزان‌ آسیب‌پذیری بالا می‌رود که در این مورد ناشی از تضاد در اقدامات و تصمیمات است و هنوز نتوانستیم کار مشترکی در این خصوص انجام دهیم.

فرمانده انتظامی گلپایگان با بیان اینکه مسؤولان از جوانان فاصله گرفتند، گفت: مسؤولان با نسل جوان باید ارتباط برقرار کند، حتی افراد بد پوشش سرمایه اجتماعی جامعه هستند و به گونه‌ای باید برخورد شود که سرمایه اجتماعی افزایش یابد، برخورد قضایی در امر عفاف و حجاب آخرین مرحله است.

وی در رابطه با ورود پلیس به انجام کار فرهنگی با طرح سلمان‌محمدی در بخش ناهنجاری‌های فرهنگی در گلپایگان، تصریح کرد: انجام مشاوره و گوش دادن حرف جوان از جزئیات این طرح است، افراد بد پوشش، مجرم نیستند و با کارهای فرهنگی و مشاوره خوب می‌توان جوان را هدایت کرد و با تغییر در برخی رویکردها می‌تواند مانع از رخ دادن موارد نادرست و بد در جامعه شد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول