اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آمار قیمت مسکن دقیق تر منتشر خواهد شد/ شناسایی 2.7 میلیون واحد مسکونی خالی

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بنا شد آمار مسکن واقعیت کشور را نشان داده و تنها مرتبط با استانی خاص نباشد تا به این ترتیب از به هم ریختگی ذهن‌ها نیز جلوگیری شود.

آمار قیمت مسکن دقیق تر منتشر خواهد شد/ شناسایی 2.7 میلیون واحد مسکونی خالی

محمود محمود زاده، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در ارتباط با دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منتشر نشدن آمار و اطلاعات بازار مسکن، گفت: با توجه به اینکه متوسط قیمت اعلام شده در هر ماه، تنها مرتبط با آمار تهران است و آمار سایر نقاط کشور در این آمار ارائه نمی‌شود. از همین رو، طبیعی است که آمار مرتبط با تهران بیانگر وضعیت مسکن در کل کشور نباشد.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به آثار روانی نامطلوب اعلام قیمت مسکن تهران بر ذهن مردم کل کشور، بیان کرد: با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لزوم ثبت همه معاملات بر روی سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی، قرار بر این شد که آمار بازار مسکن و اطلاعات قیمت‌ها مرتبط با هر استان و همچنین متوسط‌های کشور در اختیار مردم و کارشناسان قرار گیرد.

این مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی در بیان این نکته قرار نیست انتشار آمار متوقف شود، بلکه این آمار با دقت بیشتری منتشر خواهد شد، گفت: در حقیقت بنا شد آمار منتشر شده واقعیت کشور را منتشر کرده و تنها مرتبط با استانی خاص نباشد تا به این ترتیب از به هم ریختگی ذهن‌ها نیز جلوگیری شود.

* شناسایی 2 میلیون 700 هزار واحد مسکونی خالی

وی در پاسخ به این سوال که آیا سامانه املاک و اسکان، توانایی شناسایی واحدهای مسکونی خالی را دارد، افزود: سامانه ملی املاک و اسکان امکان شناسایی واحدهای مسکونی خالی را دارد و تاکنون 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی خالی را شناسایی کرده است.

محمود زاده در تشریح اقدامات انجام شده پس از شناسایی واحدهای مسکونی خالی، گفت: پس از شناسایی واحد مسکونی خالی، پیامکی برای اطلاع مالک صادر شده و مهلتی جهت تعیین وضعیت به او داده خواهد شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول